Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du en haj til Excel og tidsplaner?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder med et excel dokument der viser tidsforbrug og dermed tidsplan jeg tidligere har brugt til en projekt på min uddannelse, hvor det har fungeret fint. Nu sidder jeg så i samme båd igen og skal benytte sådan et, men kan slet ikke få det til at reagere som jeg ønsker det. Normalt når jeg ændrer datoer og tidsforbrug, så ændrer diagrammet sig selv derefter - det gør det bare ikke længere og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der sidder en venlig sjæl herinde, der er en haj til sådan noget og kender Excel?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:57

Excel er rigtig dårlig til gantt diagramer.

Jeg vil vælge MS project eller alternativt open project som er efter min mening meget bedre end MS Pr. og er gratis.

http://sourceforge.net/projects/openproj/

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:21

Det er ikke det bedste, det er korrekt, men har dog et dokument der synes ret okay til det jeg skal bruge det til Smile Har forsøgt at arbejde med MS Project, men gav simpelthen op, det er for tidskrævende at sætte sig ind i når man er rimelig grøn i programmet Smile

Men mange tak for svaret

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rådgivende ingeniør:

Excel er rigtig dårlig til gantt diagramer.

Jeg vil vælge MS project eller alternativt open project som er efter min mening meget bedre end MS Pr. og er gratis.

http://sourceforge.net/projects/openproj/

Det er ikke sandt. Excel er et super værktøj, det kræver selvfølelig bare at man kan bruge det.

Gantt er kun visning af data tidsmæssigt data. Det kan du sagtens lave i excel også. Hvis du har behov for visningsgrafik kan du benytte ThinkCell. Så kan du vise flotte gantt kort osv... i alle Office produkter. Du kan også nemt redigere i data bagefter.

Hvis du bare skal styre et projekt er et burndown chart i Excel meget mere brugbart.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)