Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har ret ???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle !

Jer er sikker på I kan hjælpe.

Jeg har igennem længere tid haft planer om at få lavet en web shop.

De forskellige feedbacks jeg har fået går ligesom i flere retninger.

• Den ene at jeg får udviklet i Word Press med diverse plugins med udgangspunkt i denne www.raad-mal.dk , begrundet i at den nuværende side er i Word Press. Og nuværende domæne har noget anciennitet med sig.
  • Den anden at jeg får lavet en løsning i f.eks. Prestashop, Magento m.m. med links gensidig til det gamle domæne www.raad-mal.d og web shoppen på et nyt domæne. Men kan det ”spilde” sammen ?
  • Der er også den tredje løsning, hvor både den nuværende side og den nye side ligges på et andet system (closed).
  • En fjerde mulighed er måske at få lavet det hele i en nyt løsning og på et nyt domæne.

Jeg venter spændt på din mening, løsning og argumentation ? Som vil være en stor hjælp for mig.

Er det her som med religion? Eller hvad ?

Der må da faktuelt være en optimal løsning ?

På forhånd tak

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 08:10

nok starte et nyt domæne, du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil have os til at hjælpe dig! :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:16

ClausKoch:
nok starte et nyt domæne, du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil have os til at hjælpe dig! :)
Wink

Heju Claus 1

Tak for dit svar:

Hvorfor tror du det vil være bedst ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville helt klart bygge videre på www.raad-mal.dk. Du kan godt beholde wordpress med de sider som der er, og installere en magento, enten som ny forside eller som underkatalog f.eks. www.raad-mal.dk/shop/ med en markant call to action i toppen på din nuværende forside.

Vælger du at begynde forfra på et nyt domæne. Starter du i sandkassen og skal i gang med et større arbejde med artikler m.m.

Det er med at linke frem og tilbage mellem to domæner er en dårlig idé. Du får mere ud af kun at linke den ene vej.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:36

Karsten - tak for svar!

"Spiller" Magento også sammmen med Word Press ? Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Denmark
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 148
Fra  Primux Media Skrevet kl. 18:44

Der findes masser af Magento integrationer, så det kan sagtens lade sig gøre at integrere de 2. WordPress kan spille sammen med mange systemer, spørgsmålet er bare hvilket du gerne vil bruge.

For der er jo en del forskel på hvad det koster at få udviklet i de forskellige systemer.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ib,

Dit raad-mal.dk ligger jo flot i Google på visse søgeord - så det kunne være en god grund til at få en webshop her. Så er der "lidt" mindre arbejde med linkbuilding, hvis det er et område med stærk konkurrence;-) 

Nu fremgår det dog ikke hvad webshoppen er om, og hvis det er maling ligger tanken lige til højrebenet.

Det kan dog være en god idé at overveje om kunderne løber væk fra en maler med en webshop på samme site. Her tænker jeg at de måske tænker at ham her vil sælge sin maling. Jeg aner det ikke, men du har nok en fornemmelse af det.

Måske er din webshop om noget helt andet. Det er ret relevant at vide hvad det går ud på mht valg af webshop.

At der er WordPress på dit domæne er ikke nogen forhindring for at køre Prestashop eller Magento samtidigt. Ikke officielt i forhold til hvad jeg har læst, og jeg har heller ikke haft problemer med at køre Prestashop og WordPress på samme domæne. Mangler selv at teste Magento.

Der findes endda WordPress plugins til at integrere WordPress med de to andre webshop-systemer. Jeg har dog ikke afprøvet dem. og fået erfaring med det.

Hvilket shopsystem, der er bedst for dig hænger nok igen på hvad du skal sælge og hvordan. Der har jeg ikke kendskab nok til nogen af dem til at kunne udtale mig. Jeg hælder personligt mest til Prestashop og Magento, da det er "rigtige" shopsystemer - og så ellers WordPress på samme domæne som blog

Hvis det er maling og tilbehør du vil sælge synes jeg ikke WordPress ligger mest til højrebenet som webshop, da det virker mere omfattende end hvis det bare var enkelte ting. De andre to er jo decideret ment til at være webshops, mens det på WordPress ikke er nogen hovedegenskab, så hvis du er lidt ambitøs med det (hvad jeg er overbevist om du er). 

Dog tror jeg det kan være Thomas Frost kan gøre dig klogere på punktet med WordPress webshops, da jeg ved de har arbejdet med et system dertil. På det punkt er jeg FOR WordPress med webshop, da jeg ved han er en af dem, der er superdygtig til SEO.

Mht de webshops hvor du kan leje dig ind per måned, er jeg lidt reserveret. Til din fordel er det så måske ikke nødvendigt at få de store ekstraudgifter på en programmør sætter det op, men det ser ud til at det er nogle stive systemer nogengange. Læste at nogle webshopejere havde valgt sådan et - og de kunne ikke få sat Rich Snippets på. Dvs de koder du kan få brug for at kunne få på, hvis du vil have dine produkter dukker op i Google søgninger med billeder etc. Sidste er en årsag til jeg ALDRIG ville røre ved sådan et system, da det er som at forære konkurrencefordelen til de andre. 

En grund til at vælge en af sidstnævnte type ville være at Thomas Rosenstand har skrevet en bog SEO-Tuning til Dandomain. Det at have en af de absolut dygtigste SEO-eksperter til at guide sig igennem hvordan den webshop skal sættes op SEO-mæssigt til 995,- er superbilligt sluppet.  

PS: Hvis du vil have bedre hjælp kan du måske fortælle lidt hvad funktioner shoppen skal have, og ændre overskriften til noget mere sigende som "Valg af WordPress, Prestashop eller Magento som webshop". Der er helt sikkert mange gutter herinde med erfaringer med alle 3. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:21

Tak Githa og andre !

Det er i første omgang til salg af maling

Jeg har opremset lidt nedenfor:

Med hensyn til  ”inspiration” Hvor denne http://www.dermundfarver.dk/. ikke alene ligger vægt på ”bare”  salg, men  forinden en tilkoblet rådgivning indenfor emnet.

Mit behov er p.t. er ca. 200 varenumre.

Denne webshop struktur kan jeg godt lide (de relaterede produkter – huske liste)

http://www.yellowpaint.dk/category/vaegmaling-6/

Den malershop der nok sælger mest i Danmark er formodentlig denne ? http://www.malbilligt.dk/

Andre gode webshops er disse http://webmaling.dk/  og http://www.maler-maling.dk/

• Derudover en Word Press blog for malertips m.m. Dette skulle være til datteren (18 år) der er i lære hos mig på 2. år.
  • Facebook
  • Google+

Det er umiddelbart mine tanker og behov p.t. Men jeg bliver ”sikkert” klogere

Ib

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:35
Hej Ib,

Jeg er med Karsten og Gita på den her: Du skal selvfølgelig udnytte det domæne du allerede har. Du kan sagtens have både shop og blog på samme side.

Dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Karsten - tak for svar!

"Spiller" Magento også sammmen med Word Press ? Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

De har ikke nød at spille sammen. Du kan sagtens installere både magento og wordpress på samme domæne.

Det er første hvis brugerne/kunderne skal logge ind på din blog (wordpress), det er nødvendigt med en integration.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)