Jeg har efterhånden en del år på bagen når det drejer sig om at drive vikar / rekrutterings virksomhed, men leder lidt efter friske indspark og ideer på, hvor og hvordan jeg kan finde endnu flere potentielle emner til min CV database.
Helt konkret står jeg og mangler flere vvs´ere / rørlæggere lige nu, til opgaver i Norge (Oslo og området). Gennem mine gængse kanaler har jeg snart fået tømt de resourcer som var tilgængelige der, det er jo dejligt nok, men nu kunne jeg godt bruge lidt Amino råd og vejledninger :)
Ser frem til at høre fra jer.
Er der behov for yderligere information er alle velkomne til at skrive en PB eller en mail på info@vikardanmark.dk
Jeg har en kunde, som skaber rigtig mange af sine kandidater via LinkedIn. Dvs. ved at linke til sine jobannoncer på LinkedIn, der så sender folk ind at læse om jobbet og selve rekrutteringen på hans side.
Jeg har også hørt om steder, der udlover dusør (var dog nok primært moderne før finanskrisen!) til den i et givent netværk, som finder en egnet kandidat, der så også får jobbet. Og her taler vi ikke kun executive headhunt eller noget i den dur, men også normale kontorstillinger.
Tro mig - det er ikke selve det at skaffe kandidater, der for tiden er problemer med i branchen. Det er relativt ukompliceret at skrabe folk ind rent via søgemaskineoptimering på de rette jobs. Det er straks en større kunst at gøre sig synlig helt generelt :)
Tip til andre virksomheder: Læs om hvordan rekruttering fungerer i praksis.