Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brandsikring af sengetøj

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har kigget lidt på den amerikanske side Spoonflower der laver on-demand tekstiltryk helt ned i 1 stks. mængder, (har ikke råd til at starte en kæmpe produktion op og ved heller ikke om mit koncept er godt nok til det).

Jeg kunne godt tænke mig at bestille noget tekstiltryk hjem fra dem som jeg vil bruge til at producere nogle babydyne-betræk med.

Men, Spoonflower skriver på deres hjemmeside:

--

Like most textiles, Spoonflower fabric will burn if exposed to flame or direct heat. Our fabrics have not been treated with fire retardant chemicals and are for this reason not suitable for use in children's sleepwear or bedding. They are also not suitable for display purposes in public buildings unless you apply such treatment after purchase.

--

Så, derfor ville jeg gerne have lidt input fra jer herinde om:

1) Skal/bør man altid brandsikre sengetøj (specielt til børn), eller anses det som at have andre og måske negative konsekvenser såsom dampe/skadelige stoffer der kan skade barnet?

2) Såfremt at det er et ja til 1), er det så noget jeg selv ville kunne gøre på en forsvarlig og godkendt måde?

3) Findes der nogle organisk nedbrydelige/økologiske produkter man ville kunne bruge til dette, eller er det altsammen det rene gift?

På forhånd tak

/Lars

Mvh. Lars

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Der hvor man ofte bruger produkter til at beskytte materialer eller ting, er hvis der er en direkte brandfare, fx. juletræet, juledekoration, gardiner osv. Det er altså beskyttelse mod en allerede eksisterende fare.

Hvis du beskytter for eksempel sengetøj er det jo en "passiv" beskyttelse mod brandfare generelt, og i min optik hele vejen igennem unødvendigt. Omkring sengetøj er det heller ikke et sted hvor en brand starter (med undtagelse for voksne der ryger i sengen) og derfor bliver beskyttelsen overflødig, da det så "kun" beskytter barnet i en allerede opstået brand. Problemet er at hvis først det er så varmt at sengetøjet skal passe på barnet, har røgen allerede taget "livet af" barnet.

Så til 1, nej det skal man ikke.

Der findes masser af produkter der kan sprøjtes på genstande, men fælles for alle, gælder det jo om at ligge et lag oven på det der skal beskyttes. Jeg har aldrig haft noget i hænderne, som var bare lidt sund... tilgengæld super effektivt :)

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Der er ingen grund til at brandsikre sengetøj. Man bruger brandsikre madrasser på skibe og i fængsler. Vi leverer madrasovertræk i større mængder.

Hvis du vil lave brandsikkert sengetøj kan det fremstilles af Fx Nomex (R) Comfort.

Kontakt mig hvis du kan bruge mængder fra 500 m2 og opefter.
Fra Helsingør
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth, hej Bjarne,

Tak til jer begge for svar, det var nok omtrent de bedste svar jeg kunne håbe på at få :)

Jeg vil vælge at gå ud fra den antagelse at Spoonflower i så fald skriver det for at "gå med livrem og seler" på det amerikanske marked hvor sagsanlæg mv. sikkert er mere hyppige end herhjemme.

Det vil være en stor hjælp for mig at jeg ikke skal bruge tid eller økonomi på at tænke dette trin ind i mit projekt så jeg er rigtig glad for jeres feedback.

Vores børn er jo nok omtrent det dyrebareste vi har, og derfor tager jeg det meget seriøst at sikre mig at få skabt et så forsvarligt produkt som muligt.

/Lars

Mvh. Lars

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)