Min kammerat ejer www.webonnet.dk, hvor der er opstået problemer med mail systemet, som er hostet fra unoeuro, alt mail, som sendes til gmail og hotmail, kommer i spam eller uønsket mappe, og det er for webshoppen et stort problem, da det bruges til at sendes bekræftelse ordre, derfor søger han hjælp fra jer, om et sted i vil anbefale at køre denne smtp server, det skal helst ikke koste det vilde :D og serveren må gerne blive hostet fra udenlandsk, bare det er stabilt, så hvor kan i anbefale?
Tak for dit svar, jeg er ikke selv meget inde i det, men hans webmaster sagde, at det kræver at skifte server, hvor det helst er dedikeret ip, men webmasteren er ikke helt klar over hvor det er bedst at hoste smtp, men min ven kunne midlertidigt låne hans egen private Host imens, hvor dette problem ikke vil opstå. Webmasteren havde set nogle links fra udlandsk, men har intet erfaring med dem, så derfor håbede jeg at amino bruger lige kunne hjælpe, skal siges webmasteren også følger med dette indlæg
Du er sikker på, at det ikke blot er de mails der bliver udsendt som er kodet/sat op på en måde der gør, at de opnår en høj SPAM-score?
De mail services som du nævner kan give en høj score hvis f.eks. headers ikke er i orden.
Prøv evt. og se mailheaderen på de mails der bliver modtaget hos Gmail og Hotmail og se hvad der står i dem, det kan jo være derfor og så vil det intet hjælpe at sætte himmel og hav i bevægelse for at få sin egen SMTP server.
Jeg har lige tjekket IP adressen på unoeuro's mailserver, og den er ikke registreret i nogle span registre jeg har kendskab til.
Tak for svar, nu er jeg overhovedet ikke styr på det her, men det du skriver, synes webmaster har prøvet, hvis det går under det her:
- Laver et system, så det er muligt for kunder, at framelde sig at få mails fra webonnet - Tilføjer et afmeld / unsubscribe link i bunden af ordrebekræftelserne - Tilføjer en vigtig headerattribut ("list-unsubscribe") i alle mails, der gør det muligt i hotmail, gmail og en række mailprogrammer at afmelde sig mails via en knap i mailprogrammet - Skrive på "Tak for din bestilling"-siden, at kunderne gerne må tilføje webonnet til deres kontakt-bog i deres mailprogram
Skyldes typisk at der ikke er en PTR record for domænet, dette går Google samt Hotmail meget op i. Og jo, rigtigt hvad Oxkjær nævner, check også score på de mails der bliver afsendt, det er også en mulighed. Ellers er der tjeneste som smtp.dk samt smtp.com, og nej, jeg prøver ikke at sælge deres services :) Har intet med dem at gøre, but it hint. Men check lige PTR samt indhold på de mails der bliver sendt fra serveren.
Personligt tror jeg at der ikke er en PTR record for domænet.
Tak for svar, nu er jeg overhovedet ikke styr på det her, men det du skriver, synes webmaster har prøvet, hvis det går under det her:
Det er selve de headers der indgår i mailen, er den korrekt kodet osv. Er de mails i sender ud i HTML format eller i plain tekst?
Jeg har selv rodet rigtig meget med udsendelse af mails i HTML via hjemmesider, og alene det, at inkluderer en plain tekst version i HTML mails kan nedsætte spamscore betragtelig