Ny computer - Hvordan skal jeg beskattes?
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
05-09-2012 kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Svar
Hej
Jeg har købt en ny computer gennem min enkeltmandsvirksomhed . Jeg beskattes efter personskattereglerne.
Computers værdi er u/moms 3333,333 kr.
Jeg bruger den 50% til erhverv og 50% privat, hvoraf jeg derfor betaler 50% moms selv.
Men hvordan er det med beskatning om året når jeg bruger den privat. Multimedieskatten er jo ikke mere.
Svar
Tilmeldt 25. Sep 11
kevin1997
Skrevet
05-09-2012 kl. 16:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person
Svar
Hej.
Hvor god er computeren?
Svar
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Jeg mener faktisk, at med de nye regler skal du ikke beskattes af computerens værdi, da du bruger den på arbejde og det gælder også for internet. Men det må en der har mere forstand på det bekræfte
Svar
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Cef
Skrevet
05-09-2012 kl. 18:58
Svar
Dette er korrekt i 2012, er der ingen beskatning af pc stillet til rådighed af virksomhed , som også anvendes privat. Det er alene telefon som beskattes med 2500 om året efter de nye regler.
Svar
Statsautoriseret revisor - København
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Hej.
Hvor god er computeren?
Hej,
Hvor relevant er dit spørgsmål?
On topic: Du beskattes ikke af internet og computer, men kun af telefon.
Svar
Tilmeldt 25. Sep 11
kevin1997
Skrevet
05-09-2012 kl. 20:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Svar
det er ret relevant jeg ville bare høre om han har fået en god computer eller en lorte computer til cirka 3400 kr
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
05-09-2012 kl. 21:43
Svar
Tak.
Tanken var fordi jeg havde ringet til SKAT og de sagde, der var noget om det? At man kunne beskattes?
Er der nogen, der kan fortælle om det?
Kevin, det er Core i5 Ivy Bridge 2.5 GHz, 4 GB DDR3, 500 GB HD, 2GB VRAM Nvidia GT kort.
Svar
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Cef
Skrevet
05-09-2012 kl. 21:46
Svar
Kan være skatte medarbejderen har tænkt på bruttolønsordning , da der her er implementeret nye regler fra indkomståret 2012. Man skal ved brutto træksordning fremover beskattes af 50% af værdien i hhv. 1. og 2. år efter anskaffelsen.
Svar
Statsautoriseret revisor - København
Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
det er ret relevant jeg ville bare høre om han har fået en god computer eller en lorte computer til cirka 3400 kr
Hej Kevin,
Stjerner skal ikke tildeles personer, men indlæg .
Jeg har derfor valgt at give dig en uges stjernepause.
Svar
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Tak.
Tanken var fordi jeg havde ringet til SKAT og de sagde, der var noget om det? At man kunne beskattes?
Er der nogen, der kan fortælle om det?
Kevin, det er Core i5 Ivy Bridge 2.5 GHz, 4 GB DDR3, 500 GB HD, 2GB VRAM Nvidia GT kort.
Det er muligt at skat medarbejderen mente at momsen skal deles mellem privat og erhverv.
S
Svar