Nu kom jeg endelig igang med at skrive. Hvis man skal sige en dårlig ting om amino, så er det, at der er for mange spændende tråde. Det koster som regel alt for meget tid at bevæge sig herind :) Men jeg har et problem med adwords. Ikke alt for stort håber jeg. Jeg er ved at rette kampagnerne til, så de går direkte til produktkategorierne og ikke bare til forsiden. Jeg er sikker på det er en fordel, men jeg har et problem med æ,ø og å. Nu er det sådan, at i den administration til vores hjemmeside, er lavet så overskrifterne automatisk indsættes i URL. Det er vel også fint set rent SEO mæssigt, men det giver bare et problem på adwords. De accepterer ikke æ,ø og å. Det er nogle underlige tegn, som kommer til at stå i url istedet for æ,ø og å, og dem accepterer adwords selvfølgelig heller ikke. Så hvad pokker gør jeg? Jeg kan umuligt lave alle overskrifter til vores kategorier uden æ,ø og å, uden at det kommer til at se amatøragtigt ud, f.eks ae som æ. Det var så på min egen pc. Lige nu sidder jeg ved min kompagnons pc på Sjælland, og der ser url helt anderledes ud. Her er der %-tegn istedet for æ,ø og å, og her vil der ingen problemer være. Hvad er der galt med min egen pc, og hvordan kan jeg ændre det? |
Links i adwords
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Billigt Hundeudstyr Online
|
|
Firefox var løsningen. Aner ikke hvorfor det går galt i explorer, men nu har jeg da en løsning, også hvis andre skulle have samme problem. Tråden lukket :) |
Hej. Du skriver godt nok at tråden er lukket men jeg kan lade være :) "Firefox var løsningen. " Du skal ikke sætte alt på en hest (ræv). Jeg er ikke helt klar over hvorfor det er så vigtigt med æ ø å. Men der kan blive lang vej tilbage, hvis det senere viser sig at ikke alle brugere kan se dit site. Regel nr. 1 Brugerne skal ikke tilpasse deres browser efter din hjemmeside, men derimod omvendt. Jeg har oplevet at der på en forside står "Du skal anvende bla. bla ........" og så er man løbet igen. Venlig hilsen. |
Det var i første omgang vigtigt, at adwords ville acceptere æ,ø og å, da mine urls indeholdt de bogstaver. Dette sker, da den admin vi har, automatisk indsætter overskriften på den side man er på. Så det kan i mit tilfælde f.ex være "kradsetræer". I firefox ser url sådan ud: Mens den i explorer ser sådan ud: De fører begge til den samme side. Forskellen er bare, at adwords accepterer den ene, fordi æ,ø og å er byttet til %-tegn istedet for æ,ø og å. Dvs. jeg regner med adwords accepterer. Har ikke testet endnu :) Det er helt sikkert folk er væk hvis de skal til at downloade opdateringer eller lignende for at den kan ses, men jeg har forsøgt frem og tilbage med firefox links i explorer, og de fører som sagt til samme side uden problemer, uanset browser. Det er vel ikke på vores side du har set den meddelelse om at browseren ikke vil vise siden? |
Hej. Nej det var ikke jeres side jeg mente, bare et eksempel. Du skal også tænke over, at der også er nogle der bruger ældre browser-versioner. Explorer 5.0 - 6.0 -7.0 og det kan se meget forskelligt ud i disse. Du står også godt ved at skrive de forskellige ord i dine title linier. Eks. Kradsetræ som skrives Kradsetræ så er det læseligt i alle title linier i browserne. Din fil kunne så hedde kradseartikler.htm (asp - php) Det kan gi et godt søgeresultat med tiden. Nogen kunne jo søge på kradsebræt eller kradsetræ, hvor ''kradse'' jo indgår. Venlig hilsen. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)