Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital på Amino, ideér til nemmere at få det igang!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

alternativet til kapital er aktie finansiering  netvaerkmarketing.dk

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 13:24

Hej Martin,

Jeg kan godt se på statistikken at der er megen kommunikation på Amino kapital. Jeg venter med at betale til jeg synligt kan se succes statistikken og kapital indskuds historierne. Til den tid køber jeg ideén om at få kapital, som det jo nok i 99,9% af tilfældende bliver købet af "som en slags lotto"

Så for at få min lyst  frem, skal jeg fodres med "opportunitet". Ellers dominerer følelsen af "hvis jeg smider penge efter noget jeg ikke føler mig sikker i, bliver jeg heller ikke rig" Samtidigt kan jeg godt se det lige er gået i gang og det hele kommer, så vi er vel på samme spor, og jeg glæder mig inderst inde, for jeg tror lidt på at jeg er en af de heldige når jeg nu engang satser mig derind.

Uha, du har ret i det med kommunen, det får mig bare til at blive meget vred og føle at "nu flytter jeg, Danmark er Europas stopklods inden ødemarken" Jeg ville ønske jeg havde resurserne til at tvinge kapital ud af staten til de rigtige projekter, tvinge dygtige erfarne folk på posterne. Ked af at det er sådan. Kan vi ikke splejse til en lille Amino Ø med eget styre :-D

Og Martin, tak fordi du lavede Amino, du har lavet en site man virkelig bliver inspireret og udviklet af, samt giver samarbejde, og så håber jeg du opnår dit ønskede kapital mål.

Bedste hilsener

Lisbeth

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:10

Hej Lisbeth og alle jer andre.

Synes lige jeg ville dele mit input her.

Amino Kapital

Jeg kan godt lide ideen om amino kapital, og jeg har selv været inde og kigge lige i starten. Jeg synes det virkede lidt "fattigt", for et sted hvor man skal formidle kapital for relativt store summer. Det er ikke en anklage, men den information som der kræves udfyldt af f.eks. investor synes bare for tynd.

Altså noget så simpelt som flere felter eller et minimum af ord som skal udfyldes for hvert felt.

Det alene kunne jeg forestille mig kunne gøre en forskel for hvor mange der har lyst til at betale for at komme i kontakt med en investor derinde.

Jeg har tidligere læst om grunden til at man ikke laver en fuld profil for investor, men bare en smule baggrundsinformation kunne altså gøre en forskel set fra mit synspunkt.

Forretningsplan

I forhold til en forretningsplan, er der mange måder at lave det på. Der findes skabeloner her : http://www.startvaekst.dk/forretningsplan - Forklaringen til udfyldelse er ganske udemærket.

Udover dette så findes der forskellige ideer til pitching rundt omkring. Hvis du forstår hvad din investor vil vide i en pitch, så kan du også nemmere formulere det for vedkommende. På et tidspunkt vil du stå overfor personen, og så er pitchen vigtig.

En meget stor del af vejen til succes er: Teamet & Risiko for investor

(Nedenstående er ikke møntet direkte på tråden, men relevant for en forretningsplan).

* Er du igang ? - Hvis nej, så får du nok svært ved at skaffe kapital.

* Risikere du selv noget ? - Hvis nej, så bliver renten usandsynlig høj.

* Skal du købe viden hos andre for at realisere dit projekt ? - Hvis ja, så er "dit" projekt måske noget investor kan få del i andre steder med mindre risiko.

- Tænkt eksempel : Du risikere intet selv = Høj Risiko på kapitalen = Måske Odds 1/2 for at få pengene hjem (Hårdt Digtet Eksempel) - Altså hvert andet projekt dør uden penge tilbage til investor.

Så skal investor kræve 100% i rente fra iværksætteren, for bare at gå break-even.

Så er det ligesom op ad bakke dag 1!

Selv hvis disse er opfyldt på bedst tænkelige måde kan det jo ske at man ikke får succes, men det er lidt som at søge et job, og det er ikke sikkert at man får det første job selvom man er super dygtig.

/Niels

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 15:02

Tak Niels,

Meget kloge tanker, ser ud til du har viden/erfaring. Som jeg også får ud af hvad du skriver er at selv om du får adgang til kapital udbyder, så er det ligeså vigtigt at have koncept og metode skruet rigtigt sammen, og det kræver vist nogle erfarne personer til at få det til at være korrekt. Er din mening at et væksthus kan hjælpe dig godt nok? Her var ellers lige en niche "få gennem tjekket og professionaliseret din forretningsplan" Men det bliver da vidst dyrt i arbejdsløn.

Ja, jeg har også prøvet at sidde og kigge på kapital annoncerne, man kan ikke se om det er organisationer, firmaer eller fonde, det kunne ligeså godt være sorte  eller spekulations penge (Ikke at det er det) Men det ville være surt hvis man var startet op og pengene blev krævet tilbage af inkasso fordi kapital giver var en Stein B, og hvis man så havde kørt pengene ind i sit hjul så tror jeg man blev tvangslukket og kapital udtrukket, til inddrivelse. Nå, det var en lidt negativ del, men forretning er jo omstændig. Og jeg syntes det er lidt synd for de naive ideer der tror folk vil give dem en million fordi de har noget de selv mener kan sælge, selv om de ingen uddannelse eller erfaring har, hrm.

Lisbeth

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 16:13

Hej Lisbeth

"Teamet" som skal udføre ideen - er vigtigt for om man overhovedet kan komme i mål. Teamet skal have udført opgaven andre steder eller være igang med at udføre opgaven/projektet. Så falder risikoen selvfølgelig for investor. Lavere risiko = din chance stiger.

Mht. tjek/udvikling pitching, så ville jeg faktisk bare sige at du skal starte med at prøve dig selv af foran et kamera.. Hele grundlaget for din plan på 60 sekunder og så se på dig selv med kritiske briller.. Ville du låne 500.000kr. til hende der Smile

Investor skal kort og præcist forstå hvorfor det er dig der skal have chancen. Her kan der være et hav af argumenter alt efter den investor type man har fat i.

Ud fra det som jeg læste tidligere ang. dit projekt, så ville jeg umiddelbart have en anke allerede nu. Du har været igang tidligere med det samme, og nu ønsker du at slå et stort brød op fra dag 1 i din iver efter at komme tilbage til toppen hurtigt. Det signalerer desværre risiko.

Selvom det ikke er det du har i tankerne her, så ville jeg faktisk prøve at gribe det hele anderledes an.

Denne gang så kender en stor del af kunderne dig allerede(antaget) og det kan du bruge nu. Så vidt jeg forstod det, så handler det om at kunne købe varer ind, for at kunne handle det du laver.

Gør dine kunder til dine "partnere". Få dem til at investere i dig ved at lave en speciel handel nu hvor du starter - men med 50% forudbetaling for de ordrer de lægger til start, og gør dem klart at det giver dem altså et stort bonus i din bog, når du i fremtiden sælger til dem. Så slipper du for at en investor "tager" dine penge og det kan måske knytte dig bedre til dine kunder. Det var bare et ekstra input. Smile

/Niels

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 17:56

Hej Niels,

Det lyder fornuftigt det du skriver, det vil jeg tage til mig. Ja jeg kunne godt starte op i Danmark, men der er kommet mange på markedet i Dk, så vi er nu gået over i mange om budet der kæmper. Det ser anderledes ud i flere af de andre EU lande, der er der ikke slået igennem på samme måde, derfor vil jeg gerne igang i feks. Tyskland. Det jeg mener med at der skal vækstes hurtigt, er at det slår sikkert igennem med mange firmaer inden for de næste 5 år, og hvis man ikke havde fart på, så er det for sent. Men jeg forstår godt det du skriver og overvejer det igennem.

Jeg har også fundet flere måder at gøre tingene på selv, uden kapital, og i udlandet er de heldigvis rimeligt vant til at betale forud, eller halvdelen først, så det er lækkert.

Jeg mangler bare en partner der er stærk i grafik, foto og reklame materiale og reklame kampagner, lækkerhed eller branding er vel også halvdelen af produktet, og selvfølgelig top kvalitet, samt pris og service. 

Så hvis jeg fandt rette partner, vi satte alt op, og begyndte salget, så ville det måske være efter at kunne vise fast fremgang, vi skal søge kapital? :-)

Hilsen

Lisbeth

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes at det er en udbredt misforståelse at det ikke koster penge, eller ikke skal koste penge, at skaffe penge. Det er dyrt at skaffe penge!

Jeg har fået finansiering til to virksomheder, og begge gange kostede det en del, både i kr. og i tid. Jeg vil tro at det kostede i omegnen af 30.000 kr. pr. gang i revisor og konsulent timer. Begge gange var der lagt et enormt arbejde i det (og så endte jeg endda med at sige nej tak til pengene i det ene tilfælde).

Hvis Amino Kapital havde eksisteret dengang jeg søgte kapital kunne jeg uden tvivl have sparet en masse penge ved at købe adgang dertil. Alene det at der sidder investorer bag som har givet udtryk for interesse i iværksætteri, og forstår iværksætteri, er en kæmpe genvej i sig selv.

Alle kan finde 995 kr. - om så det kræver at man skal ud og samle flasker. Og hvis jeg var investor havde jeg nok gerne set at beløbet var mindst det dobbelte, for så er det kun virkelig interesserede som opretter sig. Hvis det var gratis, kom der sikkert et hav af "går den så går den" projekter. Det er spild af alles tid.

Kære iværksættere, vis investorerne at i også er villige til at investere i et godt match. Jeg er 100% sikker på at det er vejen til kapital.

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Skrevet kl. 18:30

Hej Lisbeth

Ja, sålænge I ikke reelt er igang, så tror jeg du får svært ved at finde en investor - Man skal aldrig sige aldrig.. men Smile

Jeg ville helt sikkert bare komme igang med selve projektet. Hvis du laver en forretningsplan ud fra skabelonen som jeg har listet ovenfor, så skal jeg gerne kaste et kritisk blik på den og komme med mine tanker til hvor jeg tror dine udfordringer ligger i forhold til at finde en investor.

MEN ... Idet den form for forretning du ønsker at drive ikke er udviklingstungt/produktionstungt (lang leveringstid).. - Det handler mere om at komme ud og vise produktet, så tror jeg ikke en investor er det rette.. Det er måske nærmere en driftskredit der er brug for. En driftskredit af en vis størrelse, kunne du måske få fra en bank på det tyske marked, hvor økonomien pt. er markant bedre end i Danmark.

Jeg vil dog starte ud med at få gang i projektet, og vise markedet at der er gang i noget. Uden aktivitet, så får du nok heller ikke en driftskredit på det tyske marked.

/Niels

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 18:47

Hej Carsten,

Jeg har som sagt ikke erfaring som du. Det lyder i mine ører som om at hvis du ikke selv har kapital mellem 30-100.000,-kr så kan du glemme investorer i første omgang, er det korrekt?

Men hvad med starts kapital, har du erfaring med dette så?

Mvh 

Lisbeth

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 18:56

Hej Niels,

Ja, hvis jeg vil sælge til Tyskland, hvorfor skulle jeg ikke tale med bankerne dernede, selvfølgelig. Jeg ved godt at det går væsentligt bedre i Tyskland pga. deres generelle tekniske industri og professionalisme, men jeg havde ikke tænkt at det måske var en dør for mig. Mener du så at jeg skal starte ud i Dk, og så flytte firmaet til Tyskland? 

Tak fordi du vil se på min forretningsplan, jeg sender den til dig når jeg er færdig. Sender dig lige en Pb.

Mvh

Lisbeth

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)