Hej Aminoer, Dejligt at læse og høre fra så mange iværksættere på et sted, her er jo liv :-) Jeg er en af dem der der er ved at starte firma "har jeg gjort det før" men denne gang skal det være et projekt der eksportere varer til EU og ikke kun i Dk. Jeg har så det samme problem som mange andre herinde, som er starts kapital og vækst kapital. Der er jo med lidt analyse et tydeligt knækpunkt hvor du kan se at hvis du havde x antal kroner der passer til din x antal mandskab og produktions effiktivitet samt marked, så ville du omsætte mest muligt overskud på ønsket tid..osv Nok om det, jeg skal have kapital og jeg har et produkt der ifølge markeds undersøgelser kan sælge, altså et fornuftigt koncept. Nu skal jeg så skrive til investorer efter kapital. Her kommer tankerne om, er min forretningsplan skruet godt nok sammen? Vil kapital indskydere forstår mit produkt og marked, hvordan sørger jeg for vi taler samme sprog.. Det først med at checke forretningsplanen, kan jeg så gå på mit lokale væksthus og få checket op på som første skridt, og så finde dygtige personer i mit netværk, der vil kommentere og gennemlæse. Nu kommer vi så til at her inde på Amino bliver der flashed at her er masser af investorer under kapital. Problemet er at man skal altså betale x antal kroner for at få adgang til at se disse firmaer, personer, eller organisationer, og så tænker jeg straks "hvad betaler jeg for?" Fint tænker jeg, hvor mange investorer er der så derinde? Hvor lang tid har de været der, og hvem og hvad har de skudt kapital i? Det kan jeg altså ikke finde information om. Så jeg kan da ikke købe noget jeg ikke ved hvad er. For den konservative eller penge fattige bruger vil nok tænke "lugter det lidt af at tjene penge på andre mangler penge", og det var jo ikke det der var meningen, det var vel at forene kapital og produkt, og bruge Amino som kanal? Så mit forslag er: Der skal være fri adgang til at se investorernes oplysninger, eller max 200,-kr for indgang. Der skal være et hjælpe panel, der inden du sender din forretningsplan, gennemgår alt med dig inden du søger (Det er der sikkert flere der vil) Der skal skrives succes historier om dem der "fandt hinanden" Og der skal være gebyr til Amino på dem der får en aftale, efter aftalen (Her skal pengene tjenes) På den måde får alle succes, og alle høre om det, og historien breder sig, og når kapital bliver forbundet med Amino iværksættere, får Amino reklame og flere brugere kommer til! Hvad siger I, hvordan hjælper vi hinanden alle her, Amino, virksomheder og investorer, her I fler forslag? Tanker og hilsener Lisbeth |
Synes du er inde på noget af det rigtige. Har selv tænkt, at det var mange penge for ???
Nogen vil nok forsvarer det med, at det er småpenge i forhold til hvad du kan få og betalingen er selvfølgelig også for at holde useriøse henvendelser væk.