Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapital på Amino, ideér til nemmere at få det igang!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Dejligt at læse og høre fra så mange iværksættere på et sted, her er jo liv :-)

Jeg er en af dem der der er ved at starte firma "har jeg gjort det før" men denne gang skal det være et projekt der eksportere varer til EU og ikke kun i Dk. 

Jeg har så det samme problem som mange andre herinde, som er starts kapital og vækst kapital. Der er jo med lidt analyse et tydeligt knækpunkt hvor du kan se 

at hvis du havde x antal kroner der passer til din x antal mandskab og produktions effiktivitet samt marked, så ville du omsætte mest muligt overskud på ønsket tid..osv

Nok om det, jeg skal have kapital og jeg har et produkt der ifølge markeds undersøgelser kan sælge, altså et fornuftigt koncept. Nu skal jeg så skrive til investorer efter kapital. Her kommer tankerne om, er min forretningsplan skruet godt nok sammen? Vil kapital indskydere forstår mit produkt og marked, hvordan sørger jeg for vi taler samme sprog..

Det først med at checke forretningsplanen, kan jeg så gå på mit lokale væksthus og få checket op på som første skridt, og så finde dygtige personer i mit netværk, der vil kommentere og gennemlæse.

Nu kommer vi så til at her inde på Amino bliver der flashed at her er masser af investorer under kapital. Problemet er at man skal altså betale x antal kroner for at få adgang til at se disse firmaer, personer, eller organisationer, og så tænker jeg straks "hvad betaler jeg for?"

Fint tænker jeg, hvor mange investorer er der så derinde? Hvor lang tid har de været der, og hvem og hvad har de skudt kapital i? Det kan jeg altså ikke finde information om. Så jeg kan da ikke købe noget jeg ikke ved hvad er. For den konservative eller penge fattige bruger  vil nok tænke "lugter det lidt af at tjene penge på andre mangler penge", og det var jo ikke det der var meningen, det var vel at forene kapital og produkt, og bruge Amino som kanal?

Så mit forslag er:

Der skal være fri adgang til at se investorernes oplysninger, eller max 200,-kr for indgang.

Der skal være et hjælpe panel, der inden du sender din forretningsplan, gennemgår alt med dig inden du søger (Det er der sikkert flere der vil)

Der skal skrives succes historier om dem der "fandt hinanden"

Og der skal være gebyr til Amino på dem der får en aftale, efter aftalen (Her skal pengene tjenes)

På den måde får alle succes, og alle høre om det, og historien breder sig, og når kapital bliver forbundet med Amino iværksættere, får Amino reklame og flere brugere kommer til!

Hvad siger I, hvordan hjælper vi hinanden alle her, Amino, virksomheder og investorer, her I fler forslag?

Tanker og hilsener

Lisbeth

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:15

Synes du er inde på noget af det rigtige. Har selv tænkt, at det var mange penge for ???

Nogen vil nok forsvarer det med, at det er småpenge i forhold til hvad du kan få og betalingen er selvfølgelig også for at holde useriøse henvendelser væk.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 12:16

Betalingen for kun at opnå en aftale, virker ikke. Amino har haft brugt det på virksomhedsbørsen, og jeg mindes at Martin Thorborg har udtalt at det var omkring 90% der ikke selv oplyste Amino at de havde købt igennem Amino (Og derved ikke betalte provisionen).

Skulle Amino sidde og holde øje med at alle betalte, så skulle der arbejdskraft til det. Og så ville indtjeningen gå dertil, eller det ville blive dyrere i længden for brugerne.

Jeg synes dog godt at det kunne laves, så investore kunne betale for at kunne kontaktes. Ligesom det kan på virksomhedsbørsen, hvor folk der køber en dyr annonce kan få lov til at blive kontaktet uden at brugerne betaler for det.

Idéen med hjælpepanelet synes jeg er super god, men hvem skal betale for det? Og hvem skulle det være?

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 12:28

Hej Mark,

Ja man vil nok snyde med den provision. Men hvad så med at kapital indskyder betaler et beløb for at blive registreret der, og hvis han tager et projekt, så får han sit beløb tilbage :-D 

Eller hvad med at Martin gjorde det gratis og tog delen over i udgifter til reklame og fik markedsført "succes oplevelserne", Men jeg vil ikke rode mere i det, når du ikke er her i debatten lige nu, det er jo egentligt dit valg Martin :-)

Jeg ved ikke hvem der betaler til hjælpepanelet, men hvad med at de der væksthuse staten betaler i dyre domme til at skal sidde og nusse i folks kæmpe firma ideer. Hvad med at Amino ligsom gik ind og fik samme støtte som et online væksthus i deres kommune, eller dem der er i Amino´s kommune tog og arbejdede lidt herinde også, helt ærligt, det kunne vi sku godt støtte i er fair! ;-) Har da fået 10 gange mere ud af at læse herinde, end at tale de 8 gange med men kloge revisor der har solgt sko og nu hjælper iværksættere med at blive verdensmænd.

Pengene fosser forkert du, nå tog jeg en forkert drejning....Men hvad syntes du om det?

Hilsen

Lisbeth

Fra Bredsten og Varde
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 12:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tom,

Er man useriøs fordi man er fattig? det er iværksætter diskrimination :-D

Hilsen

Lisbeth

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er gode tanker, men vi har lavet det på baggrund af erfaring.

For det første, ja selvfølgelig skal vi tjene penge på det. Amino er en forretning som alle andre og modtager ingen tilskud fra nogen.
Så jo da, vores 6 medarbejdere og samarbejdspartnere skal der være penge til.

Det Mark skriver her er korrekt, det gør vi ikke igen, for folk betaler bare ikke.

Mark Winther:

Betalingen for kun at opnå en aftale, virker ikke. Amino har haft brugt det på virksomhedsbørsen, og jeg mindes at Martin Thorborg har udtalt at det var omkring 90% der ikke selv oplyste Amino at de havde købt igennem Amino (Og derved ikke betalte provisionen).

Skulle Amino sidde og holde øje med at alle betalte, så skulle der arbejdskraft til det. Og så ville indtjeningen gå dertil, eller det ville blive dyrere i længden for brugerne.

Mht. at dokumentere en effekt, så er det noget vi vil gøre, lige som på virksomhedsbørsen:

Men det kan vi først når servicen har været der lidt længere.

Vi er lige startet og der gør vel 2-3 måneder før de første investeringer er på plads, så giv det tid :-)

Men du kan se hvornår investor har lavet annoncen.
Du kan se hvor mange der har set hver annonce, så du kan se om der rent faktisk er nogen der kigger.
Du kan se hvor mange der det sidste døgn har henvendt sig og fordi der bliver sendt 10 beskeder frem og tilbage til samme investor, så tæller det kun som 1. Det er altså unikke henvendelser:

Og her er besøgsstats fra seneste 30 dage:

Så vi har lavet en ærlig og åben service, som jeg syntes folk må have en god mulighed for at bedømme, med de ting vi lægger frem.
Men kom endelig med flere ideeer.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:37

Lisbeth:
Eller hvad med at Martin gjorde det gratis og tog delen over i udgifter til reklame og fik markedsført "succes oplevelserne", Men jeg vil ikke rode mere i det, når du ikke er her i debatten lige nu, det er jo egentligt dit valg Martin :-)

Det kunne jeg gøre, men så skal jeg sætte Amino Plus op til 149 kr. eller finde pengene et andet sted :-)

Lisbeth:
Jeg ved ikke hvem der betaler til hjælpepanelet, men hvad med at de der væksthuse staten betaler i dyre domme til at skal sidde og nusse i folks kæmpe firma ideer. Hvad med at Amino ligsom gik ind og fik samme støtte som et online væksthus i deres kommune, eller dem der er i Amino´s kommune tog og arbejdede lidt herinde også, helt ærligt, det kunne vi sku godt støtte i er fair! ;-) Har da fået 10 gange mere ud af at læse herinde, end at tale de 8 gange med men kloge revisor der har solgt sko og nu hjælper iværksættere med at blive verdensmænd.

Ønsker du helt ærligt at kommunen blandede sig i Amino?
Der er en årsag til at Amino nok har mere værdi for iværksætterne, end samtlige offentlige tiltag og det er at vi kun har et mål og det er at hjælpe iværksætterne, for ellers finder de et andet sted at være og så bliver vi ikke rige på Amino.
Det er det der er så smukt ved det frie marked, at det fremstiller produkter til folk i konkurrence med andre. Det gør det offentlige ikke og derfor stinker offentlige services næsten altid.

Så jo, det offentlige kan fint give os penge, men vi bruger dem som vi finder bedst og det betyder at vi ikke får dem og fint med det.

Og det efterlader så regningen hos dig i dette tilfælde :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra Haderslev
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 153
Fra  LivingWeb Skrevet kl. 12:41

Martin har lavet en video om hvorfor Amino har sat gebyret som de har. Jeg kan godt nok ikke lige huske hvad den hedder, men måske skal du lige se den, inden du starter diskussionen med Martin. Hvis du da ikke allerede har gjort det ..

Selv er jeg stor fan af konceptet på kickstarter.com, men det passer nok ikke til din forretningsidé.
Og det mangler et dansk eller europæisk søstersite. Ved ikke hvor seriøst, de tager projekter, der bliver præsenteret med dansk accent.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:45

Lisbeth:
Er man useriøs fordi man er fattig?

Du ved vist godt hvad jeg mener ;-)

Går faktisk selv med en ide/plan som er over min "payrate" :-)

En note mest til Martin er, at alle kan se de ideer der bliver søgt kapital til, er det hensigtsmæssigt?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:55

Tom Jensen:
En note mest til Martin er, at alle kan se de ideer der bliver søgt kapital til, er det hensigtsmæssigt?

Du bestemmer jo selv hvad du vil skrive og fortælle.
Så du kan jo undlade de delikate detaljer og du kan være 100 % anonym.

De bedste hilsner

Martin

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)