Jeg ville passe meget på hvis jeg var dig :) Jeg har brandt nallerne på den konto, slap for den helt store tur hvis jeg kunne have siden nede på under 10 min :)
Men kommer også an på hvordan du gør det, ligger dit design (lige som mit) for meget op af deres, så er det helt klart no go. Men er der ingen sammenligning mellem de to siders tekst eller design kan de i nogen tilfælde gå :)
kiggede nemlig på affiliaten "tellio" og søge eftet tellio. Der kunne jeg se en hjemmeside der hed tellio-anmeldelse.dk . Tænkte derfor om det var en affilateside eller ej :)
Der blev spurgt om det samme på Google Plus i går. Følg linket og se svaret - som de andre nævner det, er det en skidt og alt andet end langtidsholdbar tilgang. :-)
Det var egentlig ikke meningen, der er ikke noget hemmeligt i det. Jeg kan dog ikke finde ud af at ændre på delingen nu...nogen der kan det?
Men ellers er tråden følgende:
-------
GemAnnuller Skjul kommentarer
Halfdan TimmI går 15.27 Hey champ! :-)
Jeg ville holde mig fra det domænenavn. Ikke så meget fordi, du ville få en bøde - det er usandsynligt, de ville trække en sag så langt. Men der er ingen tvivl om, at de meget nemt ville kunne snuppe domænet fra dig, hvis de ville. Og hvis siden bliver bare en smule værd, vil de vel som udgangspunkt være interesseret i dette.
Jeg har selv fx Playstation4.dk. Men den regner jeg også med Sony tager på et tidspunkt, så jeg arbejder ikke på den. :-) Skjul denne kommentar
Andreas PapeI går 15.33Rediger Nogle sider (ikke den om biler) vil have et tilpas kort levetid, men meget intens, at det stadig ville have interesse. Men det er mindre interessent, hvis det kan koste hus og hjem. Er der noget retspraksis om det når det handler om produkter fra et firma, som man "snylter" på, som kan trække paraller til dette?
Halfdan TimmI går 15.39 Hvis du reelt er bange for dette - selvom jeg finder det ekstremt usandsynligt, der skulle ske noget - kan du jo vælge at stifte et SMBA og dække dine sider ind bag dette. Med en tilpas lav indskudskapital hæfter du praktisk taget ikke, og du skal ikke alligevel ikke have noget på kredit med et sådant foretagende?
Halfdan TimmI går 15.40 Men som nævnt - At der skulle ske noget er ekstremt usandsynligt, og jeg har selv Adsense på Playstation4.dk. Det har vidst tjent 100kr. I praksis er det ikke et problem, vi har set i Danmark (endnu).
Andreas PapeI går 15.49Rediger Tror da lige jeg vil kigge på det SMBA, det kendte jeg ikke. takker for input/hjælpen
Halfdan TimmI går 15.53 You're very welcome! :-)
--------
Som jura eksperten håber jeg du kan hjælpe. Må jeg lave en affiliatehjemmeside på www.kiapicanto.dk (den er ledig) eller kan jeg komme i klemme økonomisk? Kan de komme og sige at jeg har tjent penge på deres navn, og derfor skal have en bøde?