Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reglerne for gadesalg, hvordan er de ??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med at jeg er ved at søsætte en catering virksomhed (med en kedelig hjemmeside hehe) så tænkte jeg at det måske var en idé at være til stede udenfor den lokale festivalplads med noget lækkert til salg.

Men hvordan er reglerne lige omkring det? er der nogen der kan hjælpe?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:28
De er generelt strenge og forbyder det de fleste steder jævnfør politivedtægten (Den kan du finde på politi.dk), forvent også at fødevarekontrollen kan finde på at trække dig ret hårdt i ørene hvis du sælger fødevarer uden godkendelse og tilladese fra din lokale fødevareregion.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 23:37
hvem er det du mener er ret strenge?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:49
At du ikke uden videre må stille dig op på en gade og sælge dine varer uden de nødvendige tilladelser til dette, herunder fødevaremyndighederne samt kommunen/politiet der nok IKKE vil have dig til at stå og sælge dine varer tilfældige steder, når andre folk betaler en mindre formue for at have en butik.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hej!

Du skal have tilladelse fra politiet samt registreres hos fødevarekontrollen.

Jeg mener ikke de er ret strenge*S*, men papirerne skal være i orden.

Desuden kræver der nok, at du har næringsprøven/næringbrev, kommer helt an

på, hvad du sælger.

/Peter

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:53
Som studerende arbejdede jeg på et hotel i Roskilde. Her fik de lov til at stille et bord op på gågaden, ved at kontakte kommunen. De betalte "leje" af pladsen på gågaden - jeg mener det  var kr. 1800,-

Så vidt jeg husker var der ikke de store problemer med at få tilladelsen til netop dette. Men hvorfor ikke bare kontakte dit lokale rådhus. De har helt sikkert svaret til dig.

Med venlig hilsen

Morten

Tilmeldt 1. May 07
Skrevet kl. 23:30
tusind tak til Peter og Wide eyes for gode og konstruktive råd.

¨

håber Anders er kommet i bedre humør.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:52
hej

Du skal have godkendelse fra de lokale myndigheder (evt. Teknisk forvaltning i den kommune, du ønsker at stille op i).

Og så skal du have Fødevarekontrollens godkendelse for udstyret på dit stade. Kravene er rimelige af hensyn til hygiejne, dvs. køle og varmeforhold skal følge gældende regler, og der skal være ''vaskemulighed med varmt vand'' på stadet. Desuden skal du have "Egenkontrol" forberedt, da dette også kræves.

Jeg kører selv på torve og markeder, og hvis du har ovennævnte i orden, er der ingen problemer.

mvh.

Woody

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 15:17

endelig kvalificeret svar..

jeg vil lige tilføje til diskussionen.

1) fast stadeplads.

2) opstille sig uden mulighed for at kunne flytte sig hurtigt som brændtemandler manden kan.

3) mandelmand style.

der er forskellige regler for hver især.

nr 1 kræver kommune og politiets tilladelse, samt næringsbrev hvis du skal håndtere fødevarer dvs varme eller kolde eller bakterie eksponerede varer (kort forklaring) dvs. ikke fødevarer som kastanie eller lign som der ikke er "krav" til

nr 1 koster som regel penge og kommuner giver som regel kun handicappede og lign stadepladser (mod betaling selvfølgelig)

nr 2 kæver det samme som ovenstående det er dog nemmere at få tilladelse til at stå foran eks parken en dag hvor der er fodbold eller lign af vej og park tror jeg.

nr2 kan koste penge men prisen på pladsen bliver fsat sat af den givende kommune.

nr 3 kræver ikke en dyt og er gratis, stil dig foran isbutikken med is i din vogn det må du gerne, du skal dog flytte dig hvis isbutikken henvender sig og beder dig fis af hehe..

mit forslag er lej en vogn af egnet art, så du er mobil, lav nogle færdigretter og pak dem ind eks salater supper, blabla du ved bedst.. og stil dig så på nørrebrogade, rådhuspladsen eller hvor i alleverdener du har lyst hihi så kræver det ikke alt mulig kommune bøvl tænk hvis stedet som du endelig får tillladelse til stinker. fedt at være mobil så kommer du da også lidt rundt. ps hvis du vil leje en 68ér campingvogn godkendt til fødevarehalløj så sig lige til: oa@rudefix.dk

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)