I forbindelse med at jeg er ved at søsætte en catering virksomhed (med en kedelig hjemmeside hehe) så tænkte jeg at det måske var en idé at være til stede udenfor den lokale festivalplads med noget lækkert til salg. |
Reglerne for gadesalg, hvordan er de ??
- 1
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej! Du skal have tilladelse fra politiet samt registreres hos fødevarekontrollen. Jeg mener ikke de er ret strenge*S*, men papirerne skal være i orden. Desuden kræver der nok, at du har næringsprøven/næringbrev, kommer helt an på, hvad du sælger. /Peter |
Som studerende arbejdede jeg på et hotel i Roskilde. Her fik de lov til at stille et bord op på gågaden, ved at kontakte kommunen. De betalte "leje" af pladsen på gågaden - jeg mener det var kr. 1800,- Så vidt jeg husker var der ikke de store problemer med at få tilladelsen til netop dette. Men hvorfor ikke bare kontakte dit lokale rådhus. De har helt sikkert svaret til dig. Med venlig hilsen Morten |
tusind tak til Peter og Wide eyes for gode og konstruktive råd. ¨ håber Anders er kommet i bedre humør. |
hej Du skal have godkendelse fra de lokale myndigheder (evt. Teknisk forvaltning i den kommune, du ønsker at stille op i). Og så skal du have Fødevarekontrollens godkendelse for udstyret på dit stade. Kravene er rimelige af hensyn til hygiejne, dvs. køle og varmeforhold skal følge gældende regler, og der skal være ''vaskemulighed med varmt vand'' på stadet. Desuden skal du have "Egenkontrol" forberedt, da dette også kræves. Jeg kører selv på torve og markeder, og hvis du har ovennævnte i orden, er der ingen problemer. mvh. Woody |

endelig kvalificeret svar.. jeg vil lige tilføje til diskussionen. 1) fast stadeplads. 2) opstille sig uden mulighed for at kunne flytte sig hurtigt som brændtemandler manden kan. 3) mandelmand style. der er forskellige regler for hver især. nr 1 kræver kommune og politiets tilladelse, samt næringsbrev hvis du skal håndtere fødevarer dvs varme eller kolde eller bakterie eksponerede varer (kort forklaring) dvs. ikke fødevarer som kastanie eller lign som der ikke er "krav" til nr 1 koster som regel penge og kommuner giver som regel kun handicappede og lign stadepladser (mod betaling selvfølgelig) nr 2 kæver det samme som ovenstående det er dog nemmere at få tilladelse til at stå foran eks parken en dag hvor der er fodbold eller lign af vej og park tror jeg. nr2 kan koste penge men prisen på pladsen bliver fsat sat af den givende kommune. nr 3 kræver ikke en dyt og er gratis, stil dig foran isbutikken med is i din vogn det må du gerne, du skal dog flytte dig hvis isbutikken henvender sig og beder dig fis af hehe.. mit forslag er lej en vogn af egnet art, så du er mobil, lav nogle færdigretter og pak dem ind eks salater supper, blabla du ved bedst.. og stil dig så på nørrebrogade, rådhuspladsen eller hvor i alleverdener du har lyst hihi så kræver det ikke alt mulig kommune bøvl tænk hvis stedet som du endelig får tillladelse til stinker. fedt at være mobil så kommer du da også lidt rundt. ps hvis du vil leje en 68ér campingvogn godkendt til fødevarehalløj så sig lige til: oa@rudefix.dk |
rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig