Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkerhed ved betaling til udlandet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået kontakt til en ny leverandør, som jeg skal handle hårprodukter med. Jeg har lavet en lille handel med leverandøren på nogle testprodukter. Virksomheden virker meget professionel, men man har vel stadig sin frygt for at blive snydt. Jeg står i den situation, at jeg har brug for en masse produkter og gerne igår. Det bliver derfor en ret stor betaling der skal sendes afsted (50.000 kr. +), og mit spørgsmål er derfor, om der er nogen der har noget erfaring med sikkerhed, når man betaler så stort et beløb til en virksomhed, som man ikke har handlet med førhen?

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

jeg har ikke noget erfaring med så store beløb og ordre men du kunne måske bruge paypal ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal med din bank - de har de produkter du skal bruge til at sikre din betaling

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

 

Det er desværre umuligt at  sikre sig 100 % mod snyd eller at leverandøren f.eks går konkurs før du får dine vare.  Der er dog nogle mulighder der vil højne din sikkerhed for at alt går godt.

Hvad land kommer din leverandør fra?

En oplagt mulighed at at bruge en såkaldt ramburs som du får din bank til at lave.

http://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/Mellem-erhverv/Trade-finance/Remburs/Pages/Remburs.aspx?sc_adw=true&sc_tra=TC|22925|remburs||S|b|10172109397

Spørg din leverandør om de vil sælge på kredit, mod at de f.eks tegne en exportkreditforsikring (tilbyd dem at betale den)

 

Mvh

Ravn

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Mange tak for din tilbagemelding. Jeg har taget kontakt til min bank, hvor hende jeg snakkede med, ikke havde den store erfaring indenfor området, så hun ville undersøge det nærmere.

I mellemtiden har min nye leverandør åbnet muligheden for 50% betaling up front, og 50% betaling når ordren er klar til afsendelse, mod at de sender fotos af ordren tilbage til mig.

Umiddelbart hælder jeg til, at bruge deres metode, da jeg egentligt ikke føler mig specielt usikker, men min indre fornuft siger mig, at det er for risikabelt at satse.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Hvad land kommer leverandøren fra? hvor stort et beløb er der tale om?

Undskyld mig men det er sørme venligt af dem at tilbude dig 50 % up front og 50 ved afskibning .... det virker i mine øre rimeligt uprof. at tilbyde den løsning, for de har jo intet og det giver jo heller ikke dig nogen sikkerhed! Du bør nok spørg dig selv om du i værste tilfælde har råd til at tabe alle pengene eller ej? 

Husk iøvrigt at tegne en transportforsikring på de såkaldte udvidede betingelser!

 

 

Mvh

Ravn  

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Det er en virksomhed i Kina. Beløbet bliver en 50-60.000 kr. Måske kan den sniges ned på 40.000 kr., nu hvor det er den første bestilling.

Jeg synes umiddelbart også, at det virkede en anelse uprofessionelt, men jeg har handlet med et par andre større virksomheder i Kina, hvor de har haft noget ala samme procedure. Derfor har jeg nok ikke studset mere over det. Det virker måske helt hen i vejret?

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Når der er tale om Kina ville jeg personligt være ekstra forsigtigt da det stort set er umuligt at komme efter dem rent juridisk. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)