Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af telefon master i udlandet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber der nogle der kan hjælpe mig, efter jeg har prøvet at google det en del, uden held.

Lad os sige at jeg lave en slags "Onfone" elle Bibob i Tyskland, altså et mobiltelefon selskab og låner mig ind på de forskellige master i Tyskland. Kan jeg det, som en dansk person, med et tysk firma?

P.s. Jeg skal ikke lave et mobiltelefonselskab i udlandet - har bare brug for at vide ovenstående :-)

Mvh

Steffen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:49

Hej Steffen

At lave en Onfone, BiBob eller Firmafon er det der hedder en MVNO. Her får du adgang til at afvikle på et Teleselskabs mobil-netværk (Selskabet kaldes en MNO).

Det kan du sagtens lave i Tyskland som værende dansker, men det koster kassen at komme i gang (€ 1.000.000+).

Nu skriver du at du ikke skal lave et mobilselskab, så kan jeg ikke lige gennemskue hvad du mener med spørgsmålet...

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Skrevet kl. 15:23

Hej Niklas,

tak for super svar. Det var netop det jeg skulle bruge - vidste godt at de brugte systemet mvno herhjemme, men troede ikke de brugte det samme i udlandet.
Men nu har jeg da lidt og arbejder videre med.
Sidder og gennemtænker en ide hvor man skulle bruge de forskellige Master i udlandet. Primært Europa.
Og efter jeg ved det, så kan jeg arbejde videre til fase 2.
Tak for hjælpen..

Steffen

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:36

Hej Steffen

Ikke for st skyde din ide (Som jeg ikke kender) ned, men det er utroligt dyrt, besværligt og tager lang tid at få adgang til master, især hvis det skal være i flere lande.

Se det som en advarsel, jeg kender markedet rimeligt godt (er mvno i dk og kollegaer i firmaet har undersøgt hele EU)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 29. Jun 10
Skrevet kl. 16:35

Hej Niklas,

Det er helt ok.
Kunne godt forestille mig at det vil være en dyr affære, specielt hvis det skulle værre i flere lande.
Men som sagt, det er en ide som stadig er oppe i hovedet og i et word dokument foran mig.
Når jeg har skrevet den ned på en ordenligt og pæn måde, som beskriver hvad min ide omhandler, så vil jeg da gerne sende dig ideen, så kan du da se om jeg har fat i noget eller ikke. Hvis du har lyst?

Mvh
Steffen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)