Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi starte IS, SMBA eller ApS?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal måske til at starte en lille sidegeshæft med en ven.

Vi tester det lidt af de første 2 måneder og finder så ud af om vi skal køre videre, men når vi nu er 2 personer og vi ikke skal ud og låne penge, hvilken form skal vi så vælge og hvad er pros and cons for de forskellige i vores situation?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:43

Hvis I ikke skal ud at låne penge, og det i øvrigt blot er en test og en mindre sidegesjæft, virker et I/S som den oplagte løsning. Det er gratis at stifte og drive, kravene er meget få og I er i gang med det samme. Til gengæld er der solidarisk, ubegrænset og personlig hæftelse; men skal I som nævnt ikke ud at stifte gæld, er dette sandsynligvis ikke noget stort problem.

Jeg stod selv i den samme situation for et par måneder siden og valgte et I/S. Det har jeg og min partner ikke fortrudt. :-)

Du kan læse mere her om selskabsformer og virksomhedsformer samt fordele og ulemper ved dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:30

vælg et ApS eller - hvis I har masser at tid til at vente - et SmbA.

Et interessentskab lyder fristende simpelt og billigt og viser sig -

hvis I bliver uenige - at være en drivende sømine... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26

Vælg et SMBA.

Jeg har et par stykker til salg.

MvH

Peter

Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvad søren Peter, jeg troede du ikke ville røre SMBA'er med en ildtang?
Hvad har fået dig til at vende 180 grader? :-)
Tilmeldt 12. Sep 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person
Vælg ikke smba det har en negativ klang ved mange samarbejdspartnere.

Det er vigtigt lige meget om i vælger i/s eller ApS at lave en i/s kontrakt eller ejeraftale. Der burde være fængselsstraf for at lade være. : ) det er altid denne mangel der skaber problemer.
Tilmeldt 6. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:10

Enig med Regnar2.

Vil dog anbefale ApS. Det kræver naturligvis lidt mere af jer fra start, men det er godt givet ud. Selv om i ikke skal og stifte gæld i form af lån eller kreditter opstår der alligevel hurtig gæld til leverandører, teleselskaber mv. 

vh. Kim

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:47

ApS kræver dog at de har økonomien til at "bare prøve noget af".

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Tilmeldt 6. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:29

Hvis de har lavet forarbejde, markedsundersøgelse og forretningsplan, mener jeg ærlig talt anpartskapitalen er billig for at undgå de negativer der ofte følger et I/S. Jeg ville ikke engang anbefale et ægtepar at starte et I/S op, men det skyldes jo primært at de tilfælde jeg har oplevet har været nogle mindre behagelige sager. I/S er ganske brugbart så længe man er gode venner/har et godt forhold, men personligt ville jeg ikke løbe risikoen.

vh. Kim

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:05

Hold fingrene langt væk fra SMBA selskaber. Alle seriøse advokater og revisorer fraråder folk at bruge dem. Med god grund. I kan bla. ikke senere omdanne SMBA'et til ApS eller A/S eller for den sags skyld til personligt ejet I/S skattefrit. Jeg ville vælge et I/S til at starte med og så senere overveje at omdanne det til ApS eller A/S.

Alternativet på sigt kunne være et P/S som I ejede via hvert jeres ApS. Det kan løse op for de problemer der kan være i relation til overskudsfordeling i et traditionelt ApS men det forudsætter at der er minimum et selskab med inde over.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)