Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få investorer med på min idé?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg vil rigtig gerne have gang i min virksomhed og ment på den måde, at der skal tjenes nogle penge og være noget spændene at arbejde med! :)

Min plan ville være, at opkøbe webshops der havde overskud på 10-20.000,- per måned for en 100-150.000,-. Vil sige det ville tage 1-2 år at tjene pengene ind og enten ved at beholde den eller sælge den give et overskud til mig og invester.

Jeg ville kunne arbejde på projektet efter arbejde fra 17-22 alle dage og alle weekender :) Bare det kan give noget overskud og være noget spændene at arbejde med så ville jeg give den gas! :)

Min plan ville være, at investoreren ligger pengene og overskuddet der kommer retur deles 50/50, men jeg laver alt arbejdet fra sende varerne til SEO og Marketing.

Hvis jeg for ideén godt beskrevet, tror i så jeg kan få nogle med på den?

Mvh Lasse

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 00:20

Lasse, er du klar over hvor meget arbejde der ligger i at administrere en enkelt webshop med et sådan overskud?

Alene på det grundlag vil jeg mene en investor med en smule indblik i markedet ville tage det useriøst.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 00:23

Lasse Lykke(Master Vind):
Min plan ville være, at opkøbe webshops der havde overskud på 10-20.000,- per måned for en 100-150.000,-.

Kan du forklare det bedre? Btw, så vækker det min interesse.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:33

Har du regnet på, hvor mange webshops der skal til, før du har et fornuftigt overskud? Har du erfaring med at drive webshops? Har du en branche, hvor du har erfaring, så du kan drive en webshop indenfor er specifikt område?

Det lyder som et spændende, men også voldsomt optimistisk projekt. Du skal have styr på leverandøraftaler for en hel flok butikker, som formentlig handler med alt i mellem himmel og jord.

Ingen er i stand til, at sætte 10 skib i søen og navigere dem alle.

Uden at skulle lyde for negativ, så skal du være mere end heldig, hvis en investor er med på den.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 09:20

Thomas:

Har du regnet på, hvor mange webshops der skal til, før du har et fornuftigt overskud? Har du erfaring med at drive webshops? Har du en branche, hvor du har erfaring, så du kan drive en webshop indenfor er specifikt område?

Det lyder som et spændende, men også voldsomt optimistisk projekt. Du skal have styr på leverandøraftaler for en hel flok butikker, som formentlig handler med alt i mellem himmel og jord.

Ingen er i stand til, at sætte 10 skib i søen og navigere dem alle.

Uden at skulle lyde for negativ, så skal du være mere end heldig, hvis en investor er med på den.

Ja 1-3 shop efter hvor store de er! :) Har erfaring fra tidlligere og ved hvad det kræver at drive dem. Har nogle brancher hvor jeg har et godt indblik klart også de brancher jg vil investere i.

Levrandør aftaler er jo allerede i hus hos de nuværnde ejer, der skal måske ledes efter nogle nye, men i starten er det jo på plads.

Kan hører folk ikke rigtigt tror på det og kan jeg da slet ikke forstå. Det er muligt at drive 1-2 webshops, muligvis skal man have en studenter medhjælper til sende pakker eller lign. men ellers kan man lave meget selv.

Kan lige forsøge at beskrive det bedre til dig esben i en PM. Har andre interresse skal jeg nok også sende dem mere.

Mvh Lasse 

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:39

Hvis du kan købe en shop for 100.000 som har et overskud på 20-30.000 om måneden så ville jeg umiddelbart slå til :P har selv overvejet lidt af det samme men synes der er lidt langt mellem "hapserne"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Hej hvis du skriver hvad du gør fra a til å så vil jeg tror at der godt at der er nogen der vil være med på din idé. Hvis jeg hade pengene til det vil jeg godt have været med på din gode idé ;-)

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 21:06

Spørgsmålet er ikke om vi tror på ideen men om du selv tror nok på den. Gør du det skal du "bare" gøre følgende:

1 -indtjening: Spar 50.000 op selv - arbejd lidt mere og brug lidt mindre i en periode.

2 - erfaring: lav et par affiliatesider inden for de områder du kunne overveje at købe webshops i, for at teste markedet og konkurrencen og skabe erfaring. Indtjeningen ryger lige mod de 50.000 du selv skal finde

3 - lån: skrab 50.000 sammen med hjælp fra venner og familie, kassekredit i banken, sulån, arveforskud og hvad du nu kan få

4 - eksekvering: køb en shop og tjen de 100.000 hjem på et år. Betal din gæld af.

Herefter kan du så overveje om du vil have en investor eller bare gentage successen. Men er du ikke klar til at gøre ovenstående tror jeg du vil få svært ved at finde en der vil satse pengene for dig.
Men kan du vise en succesfuld case bliver det omvendt meget nemmere (men så har du måske slet ikke brug for en investor ds 50% af overskuddet er en ret strid rente)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 21:13

Synes umiddelbart det lyder som en god ide. Dog er der nogen svagheder i dit koncept:

1. Du vil arbejde imellem kl 17-22. De fleste kunder ønsker deres vare sendt samme dag som de bestiller. Jeg ved at posthuset i Albertslund lukker kl 17.00 og hvis dit lokale posthus også lukker der, vil du få problemer med at pakke og afsende varerne samme dag.

2. Du skal forvente at have et ret stort lager stående.

Men alligevel en god ide, specielt, hvis du kan finde en løsning på afsendelsen.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 23:31

Carl Lorberg:

Synes umiddelbart det lyder som en god ide. Dog er der nogen svagheder i dit koncept:

1. Du vil arbejde imellem kl 17-22. De fleste kunder ønsker deres vare sendt samme dag som de bestiller. Jeg ved at posthuset i Albertslund lukker kl 17.00 og hvis dit lokale posthus også lukker der, vil du få problemer med at pakke og afsende varerne samme dag.

2. Du skal forvente at have et ret stort lager stående.

Men alligevel en god ide, specielt, hvis du kan finde en løsning på afsendelsen.

Phillip har bare ikke tålmodigheden og muligheden for, at få de penge ind inden for en kort tidsramme, ved selv at spare dem op! :)

1. Overvejer at sige min elevplads op, er stadig i de 3 måneders prøvetid og siger mig intet som økonomielev. Så hvis jeg siger op, kan jeg satse på min egen virksomhed 100% udfra dette koncept og søge elevplads som indkøber, som jeg rigtig gerne vil :) Dog satse på virksomheden, da jeg ikke kan være sikker på, at få en elevplads som indkøber og vil da hellere være 100% selvstædig.

2. Lager skal jeg nok finde plads til mit værelse er 20 m2 + vi har 2 kælder på tilsammen 40 km2 :)

Nu overvejer jeg, at være iværksætter på fuldtid og søge elevplads som indkøber inden for møbelbranchen, men iværksætter livet er da en større drøm. Tror i mulighederne er større for at finde nogle, hvis jeg arbejder med min virksomhed på fuldtid? Muligvis 100-200.000,- hos en invester?

Mvh Lasse

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)