Hejsa, Jeg er i gang med at opstarte en enkeltmandsvirksomhed, netop som jeg lige er begyndt på en videregående uddannelse. Jeg har dog lige et par spørgsmål mht SU'en. SU bruger jo mit skattekort, men vil det ændre sig i det øjeblik man registrerer sin virksomhed? Sker der nogle ændringer dér, eller vil det køre videre som normalt? Noget andet er - når man skal lave regnskab, skal SU'en så indgå som en indtægt i enkeltmandsvirksomheden? Så vidt jeg ved er firmaøkonomien og privatøkonomien én og samme, så skal den indgå eller hvordan? På forhånd tak for hjælpen! :) Mette |
Jeg kan ikke umiddelbart forestille mig at reglerne skulle være anderledes, i forhold til de normale regler vedrørende ekstra arbejde under ens SU-periode. Er det ikke omkring 7000-8000 kroner man må tjene om måneden, ved siden af sin SU? Måske det varierer efter hvilken sats man kører med, det er nok SU-styrelsen der bedst kan besvare det.
Dit regnskab skal udelukkende handle om den økonomi der vedrører firmaet, så hvad du får i SU eller for at slå moster Ernas græsplæne er helt irrelevant her.