Lige et spørgsmål fra en rookie på søgemaskineoptimeringsområdet :0)
Jeg har læst mig igennem en del artikler omkring hvordan man opnår en god placering på google, og jeg synes det meste handler om links fra andre kilder. Er det korrekt, at det er her man skal sætte ind?? Betyder opbygningen af hjemmesiden, teksten på siden mv ikke så meget i denne sammenhæng?
Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)
Skrevet på en anden måde, hvor findes de lavthængende frugter
Jeg vil forslå at du begynder med en onsite optimering der er rigtig meget på dit site, der kan optimeres.
Når du har fået det på plads, vil jeg forslå at du laver en strategi for det videre forløb mht linkbuilding m.v.
En mulig strategi:
I denne sæson optimerer du dit website til at ranke bedst muligt, på de søgeord der logisk vil give kunder f.eks. juletræ + geografi, økologisk juletræ, levering af juletræ + geografi osv.
Da dit site er yderst konjunktur følsomt, vil jeg forslå at du kører en massiv google adwords kampagne i november og december, hvor du måler på brede søgeord og dermed finder de søgeord og udtryk, der giver bedste konvertering.
Den indsigt du får der, kan du benytte i 2013 til at optimere sitet, så det ranker højt i næste sæson på lige netop de søgeord, der giver kunder.
Du er naturligvis velkommen til at kontakte mig, for at få sat gang i projektet.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media