Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Være Elev i eget firma?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Fra  www.casperp.dk Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med min far om at starte min egen virksomhed som skulle fokusere på grafisk design og reklamation. Jeg er 17 år gammel og er igang med en grafisk uddannelse som gør jeg skal have en læreplads i 3 år. Men hvis der er mulighed for at smutte uden om dette på en måde og "være elev hos mig selv", kunne jeg godt tænke mig at høre nogle forslag. Jeg har en elevplads i hånden, men hvis muligheden for at starte selv er der vil jeg 100 gange hellere det! Min far har snakket om jeg kan ansætte en som er uddannet grafikker og som så kan være medejer og på den måde ansætte mig. Er der andre forslag til hvordan dette kan blive en realitet vil jeg rigtigt gerne høre det. Jeg har arbejdet med grafisk design og visuel kommunikation i 4 år nu og har taget en masse freelance arbejde og har arbejdet hos et reklame bureau som grafiker, så jeg mener selv jeg har evnerne til at gå den lange vej for mig selv.

//Casper Pedersen Smile

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 16:58

Alle virksomheder er ikke godkendte til at have elever, så tror ikke det kan lade sig gøre. 

Men jeg ville egentligt også gerne være elev i min egen virksomhed, så jeg følger lige med på tråden.. 

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 17:06
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil nu råde dig til at tage den praktik plads i et eksisterende firma, selvom du kan gøre i dit eget firma. Det vil gavne dig, dit firma og din karriere

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:19

Jeg mener nu at kunne huske flere eksempler på en smedelærling eller automekanikerlærling der har været elev i ejet firma (kan huske at have set noget i de lokale TV2 nyheder for år tilbage - men ejerforhold på virksomheden blev jo ikke 100% fremvist eller berettet i udsendelsen).

Men forudsætningen var naturligvis nok at der var ansatte der kunne "oplære" en elev og at virksomheden var godkendt.

Desværre ser det ud som om det ikke længere er muligt som Birthe skriver, https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=142087

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:23

Hele pointen med din praktikplads er at du skal lære hvordan man gør ude i erhvervslivet, du vil opdage at 80% af det du har læst i dine bøger og lavet i skolen kan stikkes skråt op der hvor solen ikke skinner, og det er ikke negativt ment det er bare sådan det er. Hvis du er elev hos dig selv vil du få en masse tæsk fordi du gør som du har lært istedet for sådan som din kunde vil ha det, de tæsk kan du ligeså godt lade din praktikplads betale for :-)

Så tag du dine 3 år som elev, og kør din forretning ved siden af som freelanceprojekt :-)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:23

Jeg kender en tømrer som gjore det. Han havde ikke nemt ved at finde en læreplads, så valgte at starte sig eget tømrer firma, og ansatte så en tømrer til at oplære ham. Så det kan du uden problemer.

I tømrer faget ser jeg det ikke som et problem at gøre det på denne måde, men inden for dit område ville jeg helt klart hellere tage et eksisterende firma.

Fra Horsens
Tilmeldt 13. Feb 12
Indlæg ialt: 4
Fra  www.casperp.dk Skrevet kl. 17:37

Tak for alle svarende. Jeg har selv undersøgt sagen en lille smule. Og har ladet mig fortælle at få godkendt en virksomhed ikke skulle være det store problem. Jeg har selvfølgelig også tænkt mig at ansætte en der kan oplære mig og gøre ham til ejer indtil jeg er færdig uddannet.

Mikkel M: Jeg har prøvet hvordan det er at arbejde med virkelige kunder, og har ikke læst bøger om det, men prøvet det på egen krop. Jeg gør ting på min egen måde og på den måde jeg lærte at gøre det på hos det reklame bureau jeg var ansat på i løbet af min folkeskole. Derfor mener jeg at jeg kan tage chancen og starte for mig selv. Jeg tager ikke denne uddannelse for at starte fra bunden og ændre min arbejdsgang. Men jeg tager den for at have noget at falde tilbage på hvis uheldet en dag skulle være ude.

Michael R: Jeg har nemlig selv hørt om nogen der har gjort det i tømre og elektriker faget og har dermed tænkt at det også burde kunne lade sig gøre i mit. Men jeg vil undersøge dette yderligere og tage jeres holdninger til efterretning.

Tak. :)

Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:42

Jeg mener nu at så længe man har en mester til at gå så kan du godt være lærling i eget firma.

men det kræver så at du har en med relevant uddannelse inden for det du skal i lære som

er det en enkeltmands firma går den ikke (enkeltmandsfirma uden ansatte)

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:54

Hej :)

Da jeg boede i Aabenraa havde jeg en frisør der var elev i sin egen frisør salon. Hun havde naturligvis en ansat der havde uddannelse og erfaring. Men pointen er at det ihvertfald inde for nogle fagområder er muligt.

Men der kan self. være særlige regler indenfor konkrete fag.

Bedste hilsner

Roar

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)