Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabshjælp - (Mamut)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

HJ Æ L P - P L E A S E

Hej alle, jeg sidder og slås med Mamut, som jeg bestemt ikke er fan af! Er startet for 2 mdr. siden i dette firma og har af revisoren fået et ark med efterposteringer til 2011. Denne revisor er ''fyret'', så jeg kan ikke hente hjæl hos dem. På det ark jeg har modtaget er kun skrevet en konto som beløbet skal føres på men skal jeg ikke skrive en modkonto? Evt. bank?????

Venligste hilsner

Esmaralda13

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nej det skal du ikke umiddelbart. Det hele skulle gerne gå i 0, når du får det bogført.

Nogle bogføringsprogrammer tillader ikke bogføring uden modkonto, her kan du så bruge en fejlkonto/systemkonto som modkonto - denne konto skal så også gå i 0, når det hele er bogført.

Mvh. Martin

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:21

Hej Esmaralda,

Normalt er der jo altid en modposteringskonto - hvad oplyser revisor om posten? 

Hvilken konto skal der efterposteres på?

Er det drift eller status?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:11

Tror det vil være en god ide hvis du kan scanne ep arket, alternativt taste det ind her. Gør det lidt nemmere, for som sagt skal der altid være en modkonto.

Når det er sagt, synes jeg du skal overveje hvilken værdi du får af at have din nuværende revisor? Synes virkeligt det er dårlig stil ikke at aflevere et ep ark med mere detaljer/vejledning. Endnu værre er det at medarbejderen er fyret og ingen andre hjælper dig, det er decideret dårlig stil!

Statsautoriseret revisor - København

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 12:36

Hej Esmaralda13

hvor i landet sidder du med problemet ?

/Karsten 

Fra Randers
Tilmeldt 28. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Fra  F21.dk Skrevet kl. 22:02

Jeg kan måske hjælpe ekj@f21.dk Stor kendskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:08

Ja bank - hvis beløbets modside ER bank - men ellers holder den jo ikke. Det duer jo kun hvis det er noget der er glemt og var med bank som modpost. Stemmer banken ulitimo med regnskabet ultimo, så er det bestemt ikke med bank som modpost.

Du tror ikke, at hver anden linie i det du har fået, er postering drift og postering status? Ellers lyder det underligt, for generelt skal jo efterposteringer ikke behøves køres sådan generelt over "fejlpost" men ha en helt naturlig modpost - måske mener de bare det skal føres modsat tilbage - men selvom de er fyret, kan du så ikke prøve at ringe og høre hvordan du kommer videre med det ark du har fået?

vh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:22

Hej

Uden at have set dit ark vil jeg gætte på at modposten er til overført resultat eller hvad din konto nu hedder under egenkapitalen.

Det er jo en efterpostering til et lukket år.

God ide med at scanne eller skrive det hele her så man bedre kan se hvad det er for nogle posteringer der er foreslået.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:47

Jeg har oprettet en Google-gruppe for brugere af Mamut Business Software i danmark.

Oplever jævnligt at der er funktioner jeg savner eller ikke kan finde, uhensigtsmæssigheder osv.

Der er desværre ikke et officielt Mamut brugerforum, så nu prøver jeg at se om der er andre der har lyst til at være med og dele erfaringer samt tips og tricks.

Gruppen findes på:

https://groups.google.com/forum/?fromgroups#!forum/mamut-brugere-dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)