Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt råd til i hvilken retning jeg skal vælge vedr. udvidelse af eksisterende forretningskoncept søges!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg står på lidt af en skillevej.

Jeg er indehaver af Hjemfisk - som er Københavns/storKbh. største leverandør af friske fisk (filet), frost fisk, røgvarer, fars, skaldyr m.m. (en online/mobil fiskehandler).. Vi har kørt i snart 5 år nu og ønsker, at udvide konceptet. Vore priser er LANGT billigere end fx. aarstiderne og skagenfood. Vi "stjæler" alle deres kunder pga. man hos Hjemfisk kan bestille fra dag til dag. Ikke noget med nogen forudlavet fiskekasse el. lign. hvor man alligevel ikke kan lide halvdelen af de varer, der er i kassen. Hos os fylder man selv "kassen" op. Som stod man nede i butikken.

Vi har efterhånden flere og flere henvendelser fra forbrugere fra Fyn/Jylland, som spørger om ikke vi kan hjælpe dem med levering af varer. Men nej!! Jeg kan ikke hjælpe dem, desværre.. :( jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg rent logistisk skal kunne leverer fisken til dem. Ud over fiskevarer er vi også Danmarks eneste leverandør af vildt, fjerkræ og kartofler fra Sejrø. (vi samarbejder med jæger fra øen).

Spørgsmålet til jer er:

1: Skal jeg vælge, at tage kontakt til fx. et firma som nemlig.com el. lign. for, at indgå samarbejde el. blive opkøbt (know-how, indkøbspriser, kundedatabae) og så vælge, at blive ansat som evt. chef for fiske-levering for dette eventuelle firma.

2: Skal jeg vælge, at kæmpe røven ud af bukserne og få stablet mit eget op og så blive Danmarks/EUs største leverandør af fisk /vildt til døren?

Problemet med nr. 2 er, at jeg ikke aner hvordan jeg skal komme der hen hvor jeg gerne vil. Ingen kan åbenbart hjælpe med, at sætte tingene i struktur og få sat tingene i system. Jeg har selv alt for travlt med dagligt, at servicere mine kunder med varer. HVER DAG OGSÅ I WEEKENDERNE.

Please help! :-)

Mvh.

Sander Pennerup

Hjemfisk

Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 232
Fra  GET LABELS ApS Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander,

Jeg tror, det er vigtigt, du gør op med dig selv, hvad du helst vil / hvorledes du ser dig selv. Hermed mener jeg selvstændig contra ansat.

Ville du kunne acceptere ikke at kunne bestemme men være underlagt en chef? Hvis ja, kan du evt. tage kontakt potentielle købere.

Hvis ikke kan du enten droppe Vestdanmark, selv starte afdeling op eller alternavt lave et Vest-firma, som du ejer det meste af. Men hvor den resterende ejerdel er til ham/hende, som skal drive det til dagligt.

En af grundene til, Rema 1000 har så stor succes er, at butiksbestyrernes løn i høj grad er afhængig af hvordan det går. Det giver en stærk motivation - visse af dissebutiksbestyrere tjener over 1 mio. om året.  Idet du ikke kan være fysisk til stede i Vestdanmark er det så meget desto vigtigere.at du har en "selvkørende" og motiveret partner.

Under alle omstændigheder så overvej det og tal med nogle om + og - ved løsningerne.

Good luck

Bjarne

MVH Bjarne Høed Jensen - GET LABELS ApS

www.getlabels.dk

Tilmeldt 1. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander,

Vil ligesom Bjarne råde dig til kraftigt at tænke på om du ville være tilfreds med at gå over til at være ansat i stedet for indehaver. Det lyder umiddelbart som om, du har en god forretning kørende over i København, så stil dig selv spørgsmålet: "Er jeg villig til at opgive min selvstændighed for at føre forretningen fra et lokalt til nationalt plan?" 

Du skal også huske på, at hvis du vil udvide forretningen til Fyn og Jylland, så skal du formentlig etablerer 3-4 virksomheder mere, da du skal have mindst én afdeling på Fyn og én afdeling i henholdsvis Syd- og Nordjylland (muligvis også i Midtjylland). Dette er en langsigtet operation, der kan gøres i løbet den nærmeste fremtid. Derfor vil du alligevel ikke kunne nå ud til alle kunder i Fyn og Jylland foreløbig, så som sagt, tænk det grundigt igennem...

Så medmindre du ikke vile have nogle eftertanke med at gå fra selvstændig til ansat, så ville jeg vente og se, om jeg ikke kunne finde en løsning, som kunne opfylde mine ønsker om udvidelse, men som stadig havde mig i 'førersædet'. Da det ikke lyder som om, forretningen er i økonomiskekrise, så ville jeg nok overveje, om det er værd at opgive din lederstilling for at få etableret afdelinger i andre dele af Danmark 'lige nu og her'.

Håber du kan bruge mine råd til noget :) Held og lykke

Ved venlig hilsen,

Glenn Gundelach

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander,
Du skal vælge vej nr. 3, du skal få en partner som køber sig ind i din virksomhed med 25-49% du skal beholde min 51% butikken er din, og til dato har du skabt succesen. Din nye partner skal vide når om salg og demografi, regnskab samt markedsføring. Som jeg læser det er det her du mangler support.
Måske de nye partner skal bo nær Århus, så i kunne få et base her også til at indtage Danmark!
Jeg synes din forretning lyder super spændene, har du lyst til
En snak så skriv til mig på kongstadholm@gmail.com
Jeg arbejder mest med App's idag, og jeg har en knald go ide til dig, samt måske et par gode råd.

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

For at blive succesfuld skal man lære at uddelegere arbejdet. Jeg mener du skal finde en der kan lave det du laver nu. Og så skal du gå i gang med at opbygge nye afdelinger af dit firma. Men frem for alt skal du finde dig en Mentor. Gerne en fra et større firma, som kan give dig en helt masse råd om hvordan du kommer videre.

Håber du kan bruge det til noget. Og finder den rigtige løsning for dig.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Holm.

Tja... men nu er det jo bare ikke alle der mener, at alle ting er en god investering.

Det er lettere sagt end gjort, at finde investor til denne form for forretning,

Mvh.

Sander Pennerup

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

undefined

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander.

Smid mig lige en mail, for jeg har et lignede projekt liggende bare med kød varer.

Mj @ pezzo.dk

Blackface.dk -> Billig blackmask

Tilmeldt 25. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt prøve af tag kontak til Hundested Fiskeexport, Henrik Mikkelsen er en dygtig "investor" som har solid kendskab til branchen og sikkert ville kunne hjælpe dig vidre..

alt held og lykke.:)

Carsten  

Fra Gilleleje
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander

 

Det er nogle store beslutninger, og derfor er det også vigtigt, at du gør det, som er rigtigt for dig. Det kan en coach hjælpe dig med.

Hvis du vælger nr. 2 kan jeg, gennem coaching, hjælpe dig med at få struktur på din forretning og få sat tingene i system.

Hvis du er interesseret i at høre nærmere så skriv til mig på louise@louiseronde.com.

 

Mvh

Louise Rønde 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)