Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intern linkbuilding i Wordpress

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Når man skal lave et link fra en artikel på sin Wordpress hjemmeside - til en anden artikel på hjemmesiden , eller når man bare i det hele taget vil linke fra det indlæg man er ved at skrive, kommer denne boks frem.

Jeg prøvede så denne gang at vælge den funktion der hedder "Eller linke til eksisterende indhold", der åbenbart gør det til et trackback/pingback og gør linket til en kommentar i den artikel jeg har linket til. 

Kan det virkelig passe, at mit link til en anden artikel på min hjemmeside skal betegnes som en kommentar til selve artiklen?

Jeg har ovenikøbet modtaget en mail hvor der står at der er et "Nyt Pingback til dit indlæg"

Ville også være meget taknemmelig hvis en af jer vil forklare mig hvad dette trackback/pingback er?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:11

 iPhone 6

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:28

Alternativt kan du bruge nedenstående script istedet - det gør jeg.

<a href="http://www.xxxxxx.com/" target="_blank"><span style="text-decoration: underline;">Link</span></a>

Domæneadressen skal du selvfølgelig skifte ud med linket til det pågældende indlæg, du ønsker at linke til. Ovenstående åbner linket i et nyt vindue jf. _blank. Det kan ændres, men husker ikke lige hvad det hedder, når det skal åbne i nyt faneblad eller samme vindue.

"Link" anfører du hvad linkteksten skal hedde, ex. navnet på det indlæg du ønsker at linke til.

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Skrevet kl. 19:55

Kan man ikke bare benytte den formular som jeg her har omringet med en rød firkant?: 

I stedet for at bruge den funktion der hedder "eller linke til eksisterende indhold"... Eller giver det ikke samme SEO-mæssige effekt?

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Skrevet kl. 20:02

Slet ingen der kan hjælpe med dette problem? Hvad gør i når i skal linke til en anden artikel på jeres WP-hjemmeside? Hvilken af funktionerne benytter i jer af?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:53

Jeg har spurgt om trackback/pingback før og søgt om det, og jeg kom nok frem til, at man bare skal slå det fra.

Jeg linker internt uden problemer på alle mine WP-sider.

Hilsen, Robert

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Jun 12
Skrevet kl. 20:29

Jens Jørgensen:

Men hvordan slår man trackback/pingback fra?

Og skal man bruge den formular jeg her har indrammet i en rød firkant eller skal man bruge det der hedder "Eller linke til eksisterende indhold" lige nedenunder?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)