Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs Investor søges eller ApS som ikke bruges.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ligger landet sådan Jesper at jeg ikke er helt ny herinde, og ja der kommer da mange investor tilbud, men nogle investorer vil også gerne have anonymt og måske være med til noget som de ikke mener skal ud til for mange til at starte med.

Men igen det er sjovt så mange indlæg man får på en overskrift der udtrykkeligt forklare at man får en snak om hvad det drejer sig om hvis man sender en PM, og sjovt jeg har fået nogle henvendelser på PM

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Jeg kan forstå af dine indlæg at du søger en investor til et projekt du ikke vil fortælle om offentligt, det er der ikke noget i vejen for.

Inden du bliver alt for sur på de Aminoer der prøver at hjælpe dig, så vil jeg gøre dig opmærksom på at du har postet dit indlæg i debatgruppen "Hvordan får man lån og financering til sine ideer?". Hvis ikke du ønsker hjælp, så vil jeg anbefale dig at poste i en anden gruppe, evt. "Jeg søger et godt tilbud fra dig" eller på Amino-kapital.

Som jeg læser dit indlæg, så søger du ikke en investor, men et lån til at etablere et ApS, eller bare et igangværende ApS du kan bruge - et råd kunne være at skrive lidt mindre kryptisk, hvis du søger en investor så skriv det, hvis du vil låne penge til opstartsomkostninger så skriv det.

Michael Kulke:
Men igen det er sjovt så mange indlæg man får på en overskrift der udtrykkeligt forklare at man får en snak om hvad det drejer sig om hvis man sender en PM,

Som sagt, så har du postet i en debatgruppe, hvor der debatteres hvordan man får financering, det er helt legalt at de andre brugere kommentere og debattere herinde.

Hvis du ikke ønsker debat, så vil jeg bede dig om at benytte Amino-kapital (alternativt "jeg søger et godt tilbud") istedet - der kan du få en lukket og fortrolig korrespondance med en evt. investor.

Held og lykke med projektet
/Brian 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:55
Michael Kulke:

Kaffe & Co ser da meget seriøst ud, men sikke useriøst indlæg, hvis man er seriøs så læser man teksten og skriver en PM så vi kunne få en snak, men nogle her på Amino er da så useriøse at man ikke gider at ligge for mange info ud, før man har talt med nogle der er lidt mere seriøse.

Hej Michael

Det Har du helt ret i, men man får svar som man spørger.

Det er meget svært at tage en tråd seriøs når man søger en der vil kaste penge ind i et projekt til at etablere et ApS eller bare et tomt ApS og det uden at skrive noget om hvad du kommer med til projektet udover en ide til et produkt. Hvilken risiko løber du? Hvor mange penge kommer du selv med? Har du kunder til produktet? Hvorfor skal det være i et ApS og ikke bare privat, Hvis ideen er så god hvorfor låner du ikke bare pengene i banken osv?

Søg lidt på amino og du finder mange tråde ligesom din og de ender med hat og briller.

Jeg har investeret i temmelig mange virksomheder efterhånden men aldrig uden at idehaver løber mindst en lige så stor risiko økonomisk som jeg selv gør.

Jeg tager det lidt som du bare er ny på Amino og i kunsten at søge penge. Brug de velmenende råd som er kommet her i tråden og se evt. på Amino kapital.

Held og lykke med dit projekt.
Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 11:17

Kaffe & Co:
Det er meget svært at tage en tråd seriøs når man søger en der vil kaste penge ind i et projekt til at etablere et ApS eller bare et tomt ApS og det uden at skrive noget om hvad du kommer med til projektet udover en ide til et produkt. Hvilken risiko løber du? Hvor mange penge kommer du selv med? Har du kunder til produktet? Hvorfor skal det være i et ApS og ikke bare privat, Hvis ideen er så god hvorfor låner du ikke bare pengene i banken osv?

Som jeg skrev: havde du været investor kunne du jo bare skrive en privat PM så havde du fået svar på de spørgsmål, og sjovt du siger banken, hmm har siddet i en mellemstor virksomhed med et ellers rimeligt overskud, vi fik nej til lån i den virksomhed (var ansat i virksomheden) Jeg ved ikke om i har opdaget bankerne i mange tilfælde siger nej til det meste.

Og ville da ikke søge en investor hvis jeg selv havde kapitalen!!!

Så kan jeg sige at det er ikke en ide, det er et produkt og lige nu har jeg rettigheder til eneforhandling i Skandinavien.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47195
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41

Også jeg vil henvise til Amino Kapital for at søge der. Når I spørger her i alm debatforum vil I ikke bare få kapital men også råd om hvorvidt det virker seriøst eller ikke. At blive irriterede over, at ikke alt kører via PM i et offentligt forum holder ikke.

Det er helt almindeligt, at folk vil holde kort tæt til kroppen, ofte alt for tæt til at de får henvendelser nok ang kapital, men det er helt jeres sag

I har tilmed et produkt hvor I har eneforhandling for Skandinavien, så rent umiddelbart lyder som om I sagtens kunne nævne produktet eller typen.

I kan også sagtens nævne hvad jeres egen indsats er, de fleste investorer vil være kede af at smide penge i noget som hovedmanden selv ikke KAN eller VIL investere noget i selv, det er simpelthen et "tag selv bord" det område, der er 100 vis af projekter man kan investere i.

At bankerne ikke låner penge ud, holder ikke, det gør de absolut, de stiller måske bare lidt skarpere krav til hvilke projekter, og det gør investorer så helt tilsvarende. De som får afslag via banken, fordi der ikke er sikkerhed eller fortid eller andet godt at vise banken, de ryger ofte over på private investorer, og det giver os mulighed for at være langt mere selektive der også.

Jeres kan sagtens være interessant. så prøv at søge via Amino kapital - sørg for ordentlig forretningsplan og budget så I hurtigt kan holde investor interesseret, ellers vi I løbe panden mod væggen.

god vind med projektet

vh

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 11:54

Tak til alle, seriøse som useriøse, vi har fået vores investor, det var ikke så svært. Ønsker alle held og lykke ... :-)

Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:44
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)