Jeg deltog ud fra en relativt blank SEO baggrund i AFFDM 2012. Jeg valgte at bygge et site med kodning fra bunden, da jeg kunne noget webprogrammering i forvejen. Mange bruger wordpress, men jeg valgte at gå mod strømmen på dette punkt. Det blev til et meget beskedent resultat, og en del af grunden ligger i at jeg brugte meget tid på at lave et site og aldrig fik skrevet særligt mange artikler til sitet. Men det har bestemt vist sig ikke at være en dårlig ide at jeg fokuserede så meget på at lave et site selv og lave noget anderledes. Mange af de ting som sitet skulle kunne var nyt for mig og jeg tog det som en udfordring i at lære noget nyt - så selve opbygningen af sitet med at programmere blev en læringsproces ud i PHP for mig. Jeg udviklede i PHP kode som blandt andet checker modeshops for nye produkter og efterfølgende indekserede og automatisk tilføjede dem på sitet. Dvs. når produkterne oprettes / stiger i pris / falder i pris / udgår af sortimentet, så opdateres det også på sitet osv uden indblanding fra mig. Sitet kræver desværre stadig noget automatisering, da jeg først sent kom igang med at lave denne del. For mig er projektet ikke færdigt, men tiden er pt. blevet reserveret til nye mere udfordrende ting. Den store drøm er jo at sætte et aftryk på verden Så mit resultat af at deltage har været at jeg har lært en hel masse om PHP og noget om SEO Der åbnede sig en ny verden for mig efter at jeg fik lært en hel del om PHP programmering. Det har givet mig nye muligheder ud i mindst et nyt super spændende internationalt online projekt - Som pt. udvikles. Jeg har været selvstændig med webshop og butik i ca. 8år, som blev solgt fra i Januar 2013. Her har jeg virkelig lært en masse om livet, forretning og do's and don'ts. Men det jeg har lært fra August 2012 til Marts 2013 er bestemt noget som vil forme mit liv fremover. Jeg kommer til at deltage i et nyt AFFDM - NÅR det kommer Jeg er helt sikker på at Halfdan er så SEO skadet at han slet ikke kan lade være med at lave en ny omgang Sitet som jeg havde med i puljen er www.Nyestemode.dk /Niels |
Så er der opsummering af Affiliate DM 2012, hvor flere af de deltagere, der endte i top 10, har givet deres besyv på, hvordan konkurrencen har udfoldet sig, hvad de har lært, og hvad nye deltagere skal tænke over til næste runde. God fornøjelse med at læse disse guldkorn!