Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må asiatisk baseret virksomhed lave shop på .dk?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.. Må en virksomhed, som er baseret i asien med cvr nr derfra have en dansk webshop (.dk)..

Altså at pengene ryger ind i en bank i asien.. Og på samme tidspunkt have et vare lager i dk hvor varende bliver sent ud til kunder i dk og resten af eu??

Kan man det lovligt??

Hvad skal der til for at det bliver lovligt??

På forhånd tak..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 23:16

Det er jo kun lovligt såfremt man oprette et dansk selskab og betaler  moms og skat i Danmark.

Fra Dubai
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:45

Det er et kompliceret spørgsmål, som du er nød til at uddybe meget mere for du kan få det helt rigtige svar.

Alle kan købe et dk domaine, dansk som udlandsk selskab.
Moms skal jo opkræves ved salg til private, også selv om selskabet er fra Kina ect.
Jeg tro hvis du har et lager i dk, så vi skat mene du har et fast driftsted som vi betyde at du skal betale skat i dk. Men hvis du bruger et fragt firma/lagerhotel, evt. Toldfrit lager så skal momsen kun betales til privat salg.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Når du vælger at agere på det danske marked med betydelig salg, så skal du også betale moms og skat i Danmark. Det sker ved at du opretter en fillial som får sit selvstændige cvr-nummer.
Grunden til dette er du henvender dig til danskere og sender varene fra og til danmark og har tilmed lager i danmark.

Hvad du så gør i asien eller andre lande må du undersøge reglerne der.

Vi har selv tjekket op på dette område, for ellers var det fandme genial og fordelagtig hvis man kunen have et selskab på maldiverne hvor man betaler næsten ingen skat og så kun beskæftige sig med salg i danmark for at lave skatte-tænkning... men sådan spiller klaveret desværre ikke.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg er temmelig klog, så jeg tænkte at den gamle overskrift "Et spørgsmål til alle de kloge" lige var noget for mig.
Men jeg aner ikke et klap om det, som trådstarter gerne vil vide.

Til gengæld ved jeg, hvordan man retter en overskrift, så man har chance for at få flere geniale svar.

- så det gjorde jeg.

God mandag.

Hans 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:36

Naturligvis må en udenlandsk vikrsomhed, et udenlandsk selskab eller en udenlandsk person drive en webshop på et dk-domæne. Skatte- eller momsnummer og eventuelt selskabsnummer i det asiatiske land er irrelevant. Det har DK-hostmaster ingen regler om.

I Thailand fritages man endda fra salgsmoms ved export, såfremt man har licens.

Men når den fysiske vare ankommer i Danmark til privatkunden, så skal kunden typisk afregne et eller andet til Skat, og før eller siden aflurer Skat nok, at der kommer mange pakker fra en bestemt virksomhed i Asien og så bliver de sikkert alle sammen snuppet automatisk, også selv om kunden ikke ønsker at afregne.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1615423&vId=0

Hilsen, Robert

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:21

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:52

Hej, mange tak for dit indlæg. Men det med at udenlandske virksomheder skal kræve dansks moms og betale det til dk.. Det er vel kun virksomheder, som er registreret i eu/ europa som kan få problemer ved ikke at gør dette.. De kinesiske webshops, som der findes har vel ikke noget at frygte hvis de ikke følger dansk/ europæisk lovgivning ???

Fra Dubai
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:24

Det er ikke helt rigtigt, har du nogen siden bestilt vare fra Kina ???

Det har jeg, når man bestille vare derude, kan moms ikke udgås at skulle betales, ej heller told afgifter!

hvis du er et firma som handler i Kina ell. skal du først betale momsen når du videre sælger varene, så frem du er importregisteret og har et moms nr.

uanset hvad er momsen 17% i Kina så hvor meget er der at vinde på 8% går det hele ikke bare op i fragt og told ???

kristian holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:46

Kristian Holm:
Jeg tro hvis du har et lager i dk, så vi skat mene du har et fast driftsted

Nope. En af de få undtagelser for etablering af fast driftsted er netop i forbindelse med etablering af lager. Så længe du kun har en facilitet, der bruges til oplagring, udstilling og distribution af varer medfører dette ikke fast driftssted.

Nok kan man slippe for skatten - men moms og afgifter undgår man ikke registrering for.

Principielt er der således intet i vejen med det asiatiske firmas struktur og fremgangsmåder så længe de nødvendige registringer er på plads.

/Henrik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)