Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import/Told og bogføring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg står og skal til at starte en ny virksomhed (webshop).. Min plan er at importer vare fra Kina, det er meget små pakker, som egentlig slipper frit igennem told kontrol når jeg for dem sent (som privat person).

Mit spørgsmål lyder så på..Hvordan foregår det når jeg er virksomhed og har et cvr nr/ import virksomhed..

Hvis mine pakker slipper igennem tolden uden at jeg bliver opkrævet..Kan jeg så stadig få det til at passe sammen når jeg skal til at bogføre??

Hvis den er sluppet igennem tolden er alt så ok, kan jeg roligt bogføre uden at jeg får nogen problemer senere hen??

spørgsmål nr 2.. Er der nogen måder at man kan undgå at skulle betalle import gebyret på 160 kr hvis pakken bliver fortoldet ???

Håber at der er nogen, som kan og vil svare på mine to spørgsmål..

Tak..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24

Som Cvr skal du være importregistreret, og der skal du sætte dig ind i retigheder og forpligtelser. Du er forpligtet over for told og skal betale efter reglerne. Om noget slipper igennem, eller ikke, du har pligten og det bogfører du efter, men få det på plads først
De 160 kr er postdanmark gebyr. Du kan bruge andre, men samlet bliver det mindst lige så dyrt med en masse småpakker, som ikke lyder realistisk som indkøb for en virksomhed til videresalg
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 03:43

Tusinde tak for din besvarelse, det betyder meget for mig..

Og Ja du har måske ret at om  det ikke virker realistisk.. Jeg har haft ringet til skat et par gange og stillet dem et spørgsmål som lyder::

Som privat person kan jeg frit bestille vare til privatbrug fra Kina uden at skulle betalle told/moms eller import gebyr.. bare værdien af vare og forsendelsen tilsammen ikke udgør mere end 80 kr..

Svaret.. Ja det er korrekt...

Men Kan en virksomhed (med cvr og er import registreret), som har henblik på videresalg  Gør det samme uden at skulle betalle told/moms og import gebyr???

Deres svar var lidt utydeligt.. = JA hvis din pakke ikke er del af en støre forsendelse, som er opdelt i mindre pakker så de rammer under de 80 kr... Hvis du har en faktura/kvittering på hver enkelt pakke..Hvis dine pakker ikke alle stammer fra den samme sælger....Altså de fik det til at lyde lidt som.. hvis de slipper igennem, så er de sluppet igennem,... Hvis tolden ser at du har mange af disse små pakker fra samme afsender, sååå kan det godt være at de kan finde på at opkræve told og import gebyr..

Med andre ord synes jeg ikke at skat og deres told afdeling var til særlig stor hjælp... SÅ jeg vil høre om der er nogen her inde, som måske har nogen erfaring med dette, da min plan egentligt er at starte med at få sendt sådan nogle små pakker til at starte med..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

der er givet nogen med større praktisk erfaring end jeg her Smile men som du fårstår på skat, så vil de hvis de opdager, at du får ganske mange 80 kr forsendelser fra samme leverandør lægge dem sammen. De vil så i princip også kunne tillægge dem der er igennem, men mest sandsynligt er at de bare starter derfra med told - men hvis du skal drive det som virksomhed, så kan du vel ikke regne med at importere noget til 80 kr sådan med ugers mellemrum for ikke at blive taget, så jeg ville ikke spekulere idet. De 80 kr duer kun til private, en virksomhed bør vel ha en del 80 kr pakker hvis det på nogen måde skal give fornuft at drive virksomhed.

De der er gået igennem kan du bogføre men du må være forberedt på, at told har ret til at tage dem med, hvis de har kendskab til dem, når/hvis de beslutter, at du benytter de små pakker til at omgå normale toldregler

Du bør derfor i alle fald kalkulere dine salgspriser så de indeholder den dyre fragt for de små pakker OG told og toldbehandling, for ikke at sælge til mindre end det har kostet dig - og hvis du så er konkurrencedygtig med så små forsendelser, så vil jeg være overrasket

god vind i alle falde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)