Hej Jeg står og skal til at starte en ny virksomhed (webshop).. Min plan er at importer vare fra Kina, det er meget små pakker, som egentlig slipper frit igennem told kontrol når jeg for dem sent (som privat person). Mit spørgsmål lyder så på..Hvordan foregår det når jeg er virksomhed og har et cvr nr/ import virksomhed.. Hvis mine pakker slipper igennem tolden uden at jeg bliver opkrævet..Kan jeg så stadig få det til at passe sammen når jeg skal til at bogføre?? Hvis den er sluppet igennem tolden er alt så ok, kan jeg roligt bogføre uden at jeg får nogen problemer senere hen?? spørgsmål nr 2.. Er der nogen måder at man kan undgå at skulle betalle import gebyret på 160 kr hvis pakken bliver fortoldet ??? Håber at der er nogen, som kan og vil svare på mine to spørgsmål.. Tak.. |
Som Cvr skal du være importregistreret, og der skal du sætte dig ind i retigheder og forpligtelser. Du er forpligtet over for told og skal betale efter reglerne. Om noget slipper igennem, eller ikke, du har pligten og det bogfører du efter, men få det på plads først
De 160 kr er postdanmark gebyr. Du kan bruge andre, men samlet bliver det mindst lige så dyrt med en masse småpakker, som ikke lyder realistisk som indkøb for en virksomhed til videresalg
Venlig hilsen