Ingen tvivl om at den nye Macbook med retina skærm er lækker, men problemet er bare at grafikken lagger, da grafikkortet/driverne ikke er optimeret til den høje opløsning.
Så umiddelbart ville jeg vente til de har fået styr på den del før jeg ville kaste mig ud i at købe den model.
Kvaliteten af komponenterne er af lige så høj kvalitet som de øvrige Macbooks.
Ingen tvivl om at den nye Macbook med retina skærm er lækker, men problemet er bare at grafikken lagger, da grafikkortet/driverne ikke er optimeret til den høje opløsning.
Så umiddelbart ville jeg vente til de har fået styr på den del før jeg ville kaste mig ud i at købe den model.
Kvaliteten af komponenterne er af lige så høj kvalitet som de øvrige Macbooks.
Mvh.
Michael
Hej Michael
Tak for info. Jeg har set paa den lille 13" MBP men den kommer maaske i oktober og saadan en lille tynd MBP ville vaere fed a ha :)
Men det kan da godt vaere at man skal tage den sikre og vaelge en alm MBP 13".
MacBook Pro med retina er meget tynd, det vil sige at den er midre holdbar end en normal MacBook Pro. Jeg har selv en normal MacBook Pro, jeg jeg er super glad for. Det eneste plus der er ved den nye MacBook Pro er selvfølgelig at den har retina display. Men efter min overbevisning er den normale MacBook Pro mere holdbar, end den nye MacBook Pro retina.
Jeg ved ikke, om den er mere holdbar. Jeg har endnu ikke kastet hverken min nye Retina eller gamle Macbook pro ind i væggen.
Retina mac'en har Flash disk. Det ved husker jeg ikke, om pro'en har. Jeg har også set en apple video, hvor de vrider retina mac'en i en maskine. Og den er tilsyneladende rimelig fleksibel, så du skal nok ikke være bange for at den sådan lige går i stykker. Jeg vil nok påstå at den er mere rubust end pro'en, da skærmen er lavet af et lag mindre glas "mener jeg det er", hvilket betyder at der selvfølgelig er mindre, der kan gå i stykker.
Retina skærmen er dog ikke pengene værd pt., hvis du spørger mig. Opløsningen på alt du kan komme i nærheden af (Stort set) er blevet dårligere, hvis du ser det i fuld skærm, da det endnu ikke er optimeret til retinaens opløsning.