Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal holde foredrag i det lokale erhvervshus.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal holde et foredrag i det lokale erhvervshus for folk, der enten overvejer eller allerede har startet firma. Jeg er super beæret over at have fået muligheden for det, og ser det som en god mulighed for at prøve noget helt nyt og lærerigt.

Jeg har listet de punkter, jeg vil komme ind på undervejs i foredraget:

1. Motivation i medgang og modgang.

2. Hvordan kommer man bedst i gang?

3. Vær' ikke bange for at tage kampen op, hvis du støder ind i uforudsete udfordringer.

4. Nyd medgang, elsk modgang.

5. Sæt dit mod på prøve.

Jeg vil rigtig gerne have inputs til 2-3 emner mere, så hvis du har et par gode idéer, så skriv dem endelig! Yes

Med venlig hilsen,

Christian

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 13:12

Hvor langt et foredrag skal du holde?

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47185
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19

Bør måske indlede med hvorfor selvstændig, hvilke for og bagdele?

Et andet punkt kunne være økonomi. Husk at få ført regnskab løbende, altid moms og skat til tiden, de er de værste kreditorer, spar selv op til sygdom evt forsikring, ferie osv

Tæring efter næring, eller bare satse

Jeg tror også en del, hvis det er helt nye vil høre om financiering, hvor får man lån eller investorer

Råder til meget konkret paratviden

Held og lykke med det
Vh

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 13:19

Hej Brian,

Jeg vil tro at det kommer til at vare 90 min. Nogle af emnerne vil jeg nok ende med at slå sammen, sådan at jeg ender på omkring 5 emner samlet. Derfor er jeg åben over for idéer til 2-3 stk. mere. :-)

Med venlig hilsen,

Christian Johnsen

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 13:25

Hej Cookie,

Tusind tak for dine inputs!

Du har helt ret i at jeg bør starte med at indlede, hvorfor det både kan være godt og dårligt at være selvstændig - spot on.

Jeg vil se om jeg endvidere kan få presset noget omkring økonomi ind, ellers må det komme ind i foredrag vol. 2 ;-)

Med venlig hilsen,

Christian

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 19:58

Jeg spurgte til tiden, da vi mennesker har det med at falde kraftigt i koncentration efter ca. 20 min, så et foredrag på 90 min kan være noget af en mundfuld.

Jeg har selv holdt mange foredrag efterhånden (med væsentlig andet indhold). Tidsmæssigt svingende mellem 30-45 min.

Jeg vil anbefale at du løbende giver tilhørernes opmærksomhed en "puster". Smid en anekdote, en sjov lille bemærkning eller lignende ind for hvert 15. - 20. minut, så de holdes oppe på stikkerne.

Vær ikke bange for at gå lidt friskt til den. Lange sætninger, højtravende sprog mv. kan være dræbende, så tal som om du talte med din gode kammerat. Sørg til sidst for at være godt inde i dit materiale uden at forsøge at huske det slavisk. En fri taler, er den bedste taler.

Held og lykke!

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:25

Hej Christian,

Det lyder spændende. Som foredragsholder kan jeg jo kun blive glad, når andre kaster sig over det :-)

Jeg kommer til at tænke på tre ting i forhold til dit foredrag.

1: Hvem er du? Ikke bare din alder, uddannelse og hvad man kan læse i dit cv. Men hvordan fungerer din hjerne? Hvad inspirerer dig? Hvad drømmer du om? Hvorfor gør du det, du gør? Ofte er det meget lettere for tilhørerne at leve sig ind i det, du siger, hvis de først virkeligt forstår, hvem du er.

2: Hvad har du helt konkret gjort for at blive iværksætter, og hvad gør du nu. De mange anbefalinger og gode råd, bliver ikke helt så gode, hvis tilhørerne ikke forstår, hvad det rent faktisk er, du laver. Hvad har du lavet, som har givet dig mest succes, glæde og erkendelse?

3: Det kan evt. være fornuftigt, hvis du inddrager brugerne lidt undervejs. Du kan evt. starte med at lade dem tale to og to om, hvad deres tanker er om at blive selvstændig. Når du så bagefter får nogle reaktioner, kan du bruge disse reaktioner gennem foredraget, så du kan give dem størst mulig værdi.

Og vigtigst af alt: Nyd det :-)

Rigtig god fornøjelse!

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 21:50

Hej Tommy,

Det er nogle sindssyg gode ting, du kommer med! Jeg er i gang med at lave lidt om i min disposition, så det kommer til at passe med de ting, du nævner. Tak for det!

Med venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)