Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl med prestashop og google

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er igang med at sætte en webshop op i Prestashop og forsøgte igår at søge på Google på domænet, og igen idag, og får så vist følgende resultat:

Overskrift: Index of
Tekst: Index of /. cgi-bin/

Hvad betyder sådan noget? At google endnu ikke har crawlet siden og hentet oplysninger? Eller har one-click-install på mit webhotel placeret prestashop installationen i den forkerte folder/mappe?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:41

Nogen der ved noget omkring ovenstående? Smile

Eventuelt det skyldes at shoppen i prestashop ikke er sat som "aktiv"?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:15

Ud over svar på ovenstående, ville jeg blive rigtig glad, hvis nogen med prestashop erfaring kunne fortælle mig hvad nedenstående sætning betyder og hvorfor jeg får denne advarsel?

For at bruge Memcached, skal udvidelsen Memcache PECL installeres på din server. http://www.php.net/manual/en/memcache.installation.php

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 09:14

Din memcached advarsel skyldes højst sansynlig at du ikke har memcache installeret på serveren og har det slået til i Prestashop.. Det er blot et gæt på hvorfor den forekommer :-)

Med hensyn til google og "index of" så kunne jeg forstille mig at det skyldes at google har fundet dit site før der var indhold på dit webhotel, og derfor dukker det op med den titel og beskrivelse. Men jeg er ikke en SEO haj, men tror når google index'ere dit site igen, så vil det ændre sig..

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 12:34

Forstår bare ik at google stadig registrer det sådan her på 6. Dagen for det, men må håbe det ændrer sig.
Er der nogen herinde der bruger memcached eller hvordan fjerner man det? Er det smart at fjerne?

Fra Brønshøj, Kbh
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 143
Fra  KCB Group S.M.B.A. Skrevet kl. 13:27

Nu er jeg på ingen måde slet ikke expert indenfor området med google osv. men mener nok at det ikke er hver dag at google kommer på besøg og kigger din site igennem så at sige. Ellers mener jeg at man kan bruge Google webmaster tool til at tilføje ens website til google og få den indexeret igen.

Jeg har ikke selv prøvet at bruge det, har læst på mange forums at det nogle gange gør sitet langsommere, andre har gode erfaringer med det. 

Det er noget du slår fra i backend af prestashop, under Preferences --> Performance og så i bunden af indstillingerne kan du slå det fra..

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:55

Mange tak for din hjælp herinde :o) sætter jeg pris på. Problemet er dog, at det allerede er slået fra, men advarslen kommer stadig. Kan vælge "Filsystem" under cache system, men så får jeg følgende besked:

Systemet CacheFS bør kun benyttes, når infrastrukturen indeholder blot en front-end-server. Spørg din udbyder af webservice, hvis du er i tvivl.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)