Hej aminoer Jeg sidder i øjeblikket og prøver at udarbejde et regnskab for mit ApS og er stødt på en lille forhindring som jeg håber i kan hjælpe mig med :) Jeg har kigget lidt på den her tråd: http://www.amino.dk/forums/t/117727.aspx#786383 og lægger mærke til Jesper Jepsens (nederst) svar: "Aktiver er virksomhedens "formue". Passiverne er et udtryk for hvordan "formuen" er finansieret. Så der skal altid være balance imellem de 2 sider." Der har ikke været nogen aktivitet i firmaet, og de eneste udgifter er et gebyr til skat pga. for sen indberetning af a-skat og am bidrag. Jeg skal udfylde aktiver og passiver og har læst mig frem til at egenkapitalen (80.000) skal stå under passiver, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gøre rede for det under aktiver.. Kan jeg bare gøre sådan her: aktiver egenkaptal: 80.000 passiver egenkaptal: 80.000 Balance: 80.000 og hvad med gebyret, jeg har regnet det med i resultatopgørelse, skal det også ind under aktiver/passiver? |
På Saxis kan du nu på 5 minutter oprette en salgsannonce, med salg af restlager, varepartier eller inventar. Du vil blive kontaktet af vores købere helt automatisk.
Opret en salgsannonce her og find købere til dine aktiver for kun 99 kr. pr. måned (tilbuddet gælder i en begrænset periode.)