Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing firma, hvad kræver det?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Fik en sjov tanke om at undersøge, hvad det kræver og koster, at starte et telemarketings firma som primært vil sælge mobil abonnementer og lign. Skulle kører salg i hverdage kl. 17-20/21 og weekender, sådan som det nu passer mig og de 2-3 ansatte som jeg ville have på deltid/fritidsjob:

1. Skulle først og fremmest bruge en software til at styre det hele i og http://www.ivocall.dk/ & http://www.bascom.dk/. De virker begge pålidelige og overskuelige?

2. Så skulle der gerne være noget at ringe fra. Skal det være ip-telefoni eller skal det være f.eks. firmafon.dk som tager 300 for fri tale? Skulle gerne være fra en fast telefon med headset og mulighed for viderestilling til andre kollegaer?

3. Hvor får man telefon nummer til kunder fra, hvis f.eks. jeg vil sælge mobil abonnementer? 

4. Hvis jeg tilbyder kunder eller ingen betaling. Kan man så ikke få de fleste med på den?  

5. Hvordan med løn? KAn man tillade sig 100% provision i starten eller hvad?

6. Så ved jeg godt det måske kræver kontor og det er en udgift.

Hvis i kan komme med noget der vil gøre det billigere og bedre så skriv venligst(her tænker jeg telefoni og system).

Hvad gør jeg så nu? Hvad tror du det kommer til at koste?

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:48

Ingen der kan hjælpe?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 23:01

1. Du kan styre det i et regneark til at starte med og du har fundet ud af hvilke udfordringer der ligger i arbejdet, - herefter er du bedre klædt på til at vælge system tror jeg.

2. Jeg ville tegne et ip-telefoni abonnement (måske samme sted som man har sin eventuelle internet-forbindelse) med fri tale til fastnet.

3. På CVR's databank f.eks. - men hvilke typer virksomheder regner du med at kunne ringe til mellem 17-20/21 ? Jeg mener ikke den går at ringe til private.

4. Den tror jeg de fleste teleselskaber er med på, hvis du leverer nogle gode kunder som ikke føler sig narret ind i en aftale.

5. Skulle ikke være noget problem hvis du finder nogle medarbejdere der har lyst til det.

6. Du kan vel også bare ringe hjemmefra, hvis du har ro til det.

Jeg ville starte meget småt ud for at se om det er noget der kan tjenes penge på, og så løbende bygge ovenpå med nye faciliteter. På den måde kommer du også meget hurtigere i gang.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 23:09

Hej Lasse,

Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig. Jeg har selv mange års erfaring med telemarketing, både på telefonen, men også i kulisserne af et telemarketing firma.

1. IvoCall vil jeg helt sikkert anbefale. Det er et rigtig godt system til netop abonneemntsalg, hvor det tit er vigtigt, at man kan opsætte aftaler med kunder. Men der er også rigtig god statistik styring i IvoCall, som dine kommende kunder helt sikkert vil sætte pris på.

2. Hvis jeg var dig, så ville jeg tage kontakt til et telemarketing firma. De har tit aflagte telefoner og headset, som bare ligger og samler støv. Min gamle arbejdsgiver (McPhone) de solgte ud af deres gamle Udstyr da de købte nyt ind. Så prøv at forhør dig omkring.

3. Mht. abonnement salg, så mener jeg ikke, at du må ringe til private. Dvs. at det er erhvervstelefoni du skal sælge. Her tager du fat i en udbyder, og hører om de er interesseret i et samarbejde. De har massere af emne lister, som du kan give dig i kast med.

4. Du skal helt sikkert starte med at tilbyde "no cure no pay" især når du er helt ny, og ikke kan fremvise tidligere resultater inden for området. Som du selv nævner, så er det også nemmere at få folk med ombord.

5. Du kan som arbejdsgiver selv bestemme hvad du vil tilbyde, og du kan sagtens tilbyde 100% provision.

6. Ja et eller andet sted skal du ihvertfald have. Og det skal ikke virke amatøragtigt, da du skal have møder med kommende kunder.

Det vigtigste i alt der her er faktisk, at du skal have styr på alt det administrative, såsom lovgivning på området, det at have ansatte, lønsystemer, økonomisystemer samt en kunde du kan ringe for. Her efter skal du have nogle skarpe sælgere, der kan levere resultater. 

Jeg vil anbefale dig, hvis du er seriøs omkring det, at lave en forretningsplan. Her i kan du ligge et opstartsbudget ud fra konkrete tilbud fra leverandører at dine systemer.

Jeg vil gætte på, at de løbende driftsomkostninger vil være 5-7.000 kr. excl. løn. Det inkluderer husleje, vand, varme, el, ivoCall og telefoni.

Dertil skal du nok ligge 15-25.000 kr. i depositum for kontoret du skal leje, og yderligere 5.000 kr. til indkøb af telefoner og headset, samt 10.000 kr. til computere til dine sælgere.

Mvh

Daniel

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Telefonsalg er kun tiladt såfremt der bliver ringet fra en telefon med drejeskive og numret ska drejes med venstre pegefinger.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:47
Lasse Lykke(Master Vind):

1. Skulle først og fremmest bruge en software til at styre det hele i og http://www.ivocall.dk/ & http://www.bascom.dk/. De virker begge pålidelige og overskuelige?

2. Så skulle der gerne være noget at ringe fra. Skal det være ip-telefoni eller skal det være f.eks. firmafon.dk som tager 300 for fri tale? Skulle gerne være fra en fast telefon med headset og mulighed for viderestilling til andre kollegaer?

Mig bekendt ingår telefoni eller kan tilkøbes hos ivocall/bascom

Men har du en baggrund indenfor telemarketing vad vil du gøre bedre end de andre?

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:57

Du kan sagtens ringe til private personer, du skal bare købe leads til det.

også kan du ikke bare tilbyde 100 % ren provision uden at give en garantiløn der skal du nok regne med 12-16000 kr på måned så du skal have seriøse sælgere ellers ender de med at være en udgift for dig :-)

Også er det ikke lige nemt at få et samarbejde med et telefon firma.

//martin 

Fra Hobro
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:44

Hej Lasse,

Inden du planlægger for meget, så find den første kunde, kør et "pilotprojekt" for at få erfaringer med hvordan projektøkonomien kan hænge sammen + få afdækket hvilke typer opgaver som det et til få få som nystartet -spændende ting som du er kommet frem til i din research-fase, sender dig lige en PB.

God weekend!

Mvh. Rune

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:49

Lasse Lykke:
hvad det kræver og koster, at starte et telemarketings firma

Det vigtigste er hvad det kræver..  Det kræver evnen til at håntere 100 afslag i træk uden at miste modet. Om man har denne evne ved man nok ikke før man har prøvet det..

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 104
Fra  myphoner.com Skrevet kl. 13:53

Hej Lasse,

Nu er dit indlæg jo ikke ligefrem nyt, men i tilfælde af at du skulle være åben for at afprøve et nyt værktøj, sa kig en gang på www.myphoner.com - det er dansk udviklet (af mig) og er ultra enkelt og nemt at komme i gang med - og så er det temmeligt billigt i forhold til ivocall, bascom, phonepilot og andre.

Med venlig hilsen,

Jeppe Liisberg

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)