Jeg tog et lån i Danske Bank i 2007 (tror jeg det var) og i 2009 blev jeg desværre arbejdsløs, så jeg blev vel set som "dårlig betaler", for den dag i dag afdrager jeg til Inkasso. Jeg er ikke registreret i RKI. Det sidste 1½ år har jeg været i job og med fin løn, og nu står jeg i en situation hvor jeg igen gerne vil tage et nyt lån i banken.
Nu har jeg ikke forhørt mig i banken, da det er noget jeg kun har tænkt på, men er der nogen her som ved om det ville kunne lade sig gøre at tage et nyt lån? For banken har jo ikke mit lån mere, men Inkasso? Eller hvordan? Bliver jeg set stadig som dårlig betaler? Jeg skylder mindre end 25.XXX nu, så det er ikke meget.
Jeg har lagt budget med indtægter og udgifter og alt ser fint ud og vil sagtens kunne klare mig med stadig en god pose penge på hånden, hvis lånet kunne lade sig gøre.
Hvis Danske Bank har sendt dig til inkasso, så skal du nok ikke forvente du kan få et nyt lån. Heller ikke selv om du overholder din inkasso afdragsaftale.
Hvis du har plads i økonomien til et lån på 60.000 kr., var det så ikke en idé at spare pengene op, mens du afdrager på din gæld.
Hvis du bliver færdig med din afdragsaftale, og har penge opsparet, vil du stå stærkere og have bedre muligheder for at få et lån, og få visket tavlen ren.
Synes nu også du skal få fjernet det du skylder, nu når det ikke er som du selv siger så meget, ved godt så kan du ikke komme igang nu her, men derfor kan du jo godt forberede dig til det du skal bruge de 60k på. evt. gå i tænke boxen :)
Jeg vil tilslutte mig de andre og sige at du skal betale det du skylder først.
Det er desværre den kedelige og fornuftige løsning som jeg ser som den bedste.
Jeg er tidligere bankrådgiver og har desværre set flere tilfælde hvor folk er kommet ovenpå igen og indenfor få måneder får optaget diverse lån og indenfor 1-2 år havner i inkasso igen. Jeg ved godt at det er pga. arbejdsløshed at du havnede der i første omgang, men mit råd vil stadig være at betale din gæld ud med inkasso afdelingen og spare en buffer op så hvis at du skulle havne i den kedelige situation en gang til, så vil du i det mindste kunne klare dig økonomisk.