Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp os med gode idéer til tænketank?!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  BillyTracker Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er en gruppe gutter, der har startet en idéskabelsesgruppe, som vi kalder det Frugtbare Kompagni. Vi er en 10-15 skarpe hoveder fra forskellige vidensområder, som dermed har forskellige perspektiver på livet. Kompagniets formål er i sidste ende at skabe flere forskellige forretninger. For at komme dertil mødes kompagniet en gang om måneden eller hver anden måned, for at pitche idéer, brainstorme, holde relevante oplæg og tage på virksomhedsbesøg. Alt dette finder sted i et tilbagelænet og socialt miljø, hvor alle tanker er velkomne!
Derfor vil jeg høre, om nogen skulle have nogle erfaringer med sådanne “møder” og dermed evt. Idéer eller inspiration til hvordan det kan foregå?

Glæder mig til at høre fra jer!!
Mvh
Simon Stubben :)

Fra Nivå
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Det burde en tænketank vel selv kunneWink

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 17:57

Hej Simon
Start en lukket Facebook gruppe, hvor i kan diskutere jeres ideer dagligt. Dermed har i et fælleskab til daglig, og grundlag for at gøre ideer færdige til møderne.

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 12
Fra  BillyTracker Skrevet kl. 00:17

Bono:

Det burde en tænketank vel selv kunneWink

- Sandt, men selv en tænketank skal have brændstof :)

@Lars Larsen - tak for input!

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 03:59

Jeg tror at I bare skal kaste Jer ud i det. Start ud med nogle brainteasers, eller nogle øvelser som udfordre hjernens normale tankegang, eller start med at finde et bestemt problem som I vil fokuserer på den dag, og gå så bare i gang. Brug derefter et kvarter til en halv time på at evaluere hvad der skal være bedre/anderledes næste gang, hvad I har lært, og om der evt. er nogle som har læst nogle teorier eller metoder som kan bruges fremadrettet.

Jeg har oplevet at brainstorms har virket suverænt godt i grupper hvor vi stort set ingen teknik havde, og at det nogle gange er blevet hæmmet når der fra starten af har været klare regler for hvordan man skulle gøre, så i mine øjne handler det i høj grad om at finde den form som passer Jeres gruppe.

Andres erfaringer kan både være en fordel eller en begrænsning, så start uden, og søg den så når I ved specifikt hvor I har brug for hjælp.

Fra København
Tilmeldt 27. Aug 12
Fra  BillyTracker Skrevet kl. 15:39

Fedt mand - tusind tak for svaret Rasmus!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)