Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Prestashop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er så småt igang med at skulle opstarte en webshop, men har et par spørgsmål jeg ikke har kunnet finde svar på - derfor håber jeg på der sidder nogle erfarne brugere herinde, der kan hjælpe med svar på dem :)

De går som følger:

- Når en kunde aflægger en ordre, er det så systemet Prestashop, der automatisk udsender en faktura/kvittering til kundens mail?

- Er det Prestashop systemet der udsender mails omkring at varerne er afsendt og betalingen er trukket fra kundens konto?

- Ved benyttelse af betalingssystem fra eWire, kan man så modtage dankort og visakort betalinger? Kan man med Paypal?

Eller skal man finde moduler for at løse de 2 første spørgsmål?

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 14:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

- Ved benyttelse af betalingssystem fra eWire, kan man så modtage dankort og visakort betalinger? Kan man med Paypal?

Svar: Ja

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!
Jeg tager lige spørgsmålene et af gangen.

"Når en kunde aflægger en ordre, er det så systemet Prestashop, der automatisk udsender en faktura/kvittering til kundens mail?":
Jeg ved at systemet udsender en mail til kunden, når ordren er lagt. Jeg kan dog ikke huske om fakturaen sendes i en mail også - det vil jeg dog tro at den gør.

"Er det Prestashop systemet der udsender mails omkring at varerne er afsendt og betalingen er trukket fra kundens konto?":
Ja. Når du for eksempel ændrer ordrens status fra "Afventer bankbetaling" til "Afsendt", informeres kunden om dette via e-mail.

"Ved benyttelse af betalingssystem fra eWire, kan man så modtage dankort og visakort betalinger? Kan man med Paypal?":
Ja, med Ewire kan du tage imod dankort og visakort + nogle andre betalingskort. Med PayPal kan du ikke tage imod dankort, men du kan godt tage imod visakort og MasterCard. Der er heldigvis ikke ret mange danskere, som udelukkende har dankort mere. De fleste har et visa/dankort, som derfor også kan bruges med PayPal.

Mvh. Eirik

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:33

Super, mange tak for begge svar Smile 5 stjerner til jer begge for at gøre mig klogere Skype-BigSmile

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:17

Hej, det var så lidt. Mange tak for de 5 stjerner :) !

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:25

Er rendt ind i et nyt problem :s forholdvis væsentligt problem. Vil gerne have back- og frontend af shoppen oversat til dansk og har også tilføjet det dertil, men hvorfor bliver det ved med at stå på engelsk så? er der andre sted end under languages og translations at der skal "bekræftes"?

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 16:42

Søgte lige hurtigt på google

LINK

Håber det kan hjælpe dig :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:51

Been there, done that Sad får bare warnings om manglende oversættelser

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 16:51

Tillader mig lige at besvare dine spørgsmål omkring PrestaShop

Når en kunde aflægger en ordre, er det så systemet Prestashop, der automatisk udsender en faktura/kvittering til kundens mail?

Når en kunde har lagt en ordre, om det er ved bank betaling eller kreditkort bliver der automatisk afsendt en ordrebekræftelse. Fakturaen bliver kun afsendt så snart at betalingen er godkendt, så vidt jeg er orienteret.

Er det Prestashop systemet der udsender mails omkring at varerne er afsendt og betalingen er trukket fra kundens konto?

Der er nogen forudbestemte statusser man kan sende ud til kunden f.eks. at nu er varen afsendt og man kan tilfølge Track&Trace koder til ordren, så den bliver tilføjet i mailen, så kun kan ved et klik følge sin pakke.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:54

Hej Søren

Mange tak for dit svar, problemet har dog flyttet sig og drejer sig nu omkring hvordan jeg får hele shoppen, både front- og backend til at køre på dansk :)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)