Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konvertering af HTML5 mobilsite til iPhone App til Ap Store - fx via PhoneGab eller AppMobile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Christensen:
For at komme i App store skal der næsten være noget native implementeret, men det er som sagt bare mine erfaring og du kan læse meget mere på nettet om det.

Den guideline appel henviser til er :
12.3
Apps that are simply web clippings, content aggregators, or a collection of links, may be rejected

Fuldstændig korrekt, alt andet bliver afvist på stedet, som udgangspunkt.

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis Rune, jeg har heller fundet ud af hvor grænsen går, desværre virker det til at det er meget subjektiv. Nogen gange kan man være heldig og andre gange ikke. Nej jeg læste det nemlig heller ikke det som endte skulle være en WebApp, men synes bare tråd starteren skulle gøres opmærksom på at med stor sandsynlighed vil en direkte konvertering fra html5 til en app store app blive afvist.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Christensen:
jeg har heller fundet ud af hvor grænsen går, desværre virker det til at det er meget subjektiv. Nogen gange kan man være heldig og andre gange ikke.

Det kommer sikkert an på hvornår den medarbejder der skal godkende dit app, sidst har "fået noget" Skype-BigSmile

Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Thagaard:
Som trådstarter skriver "Vi udvikler sitet i HTML5 - så vi ender med et fuldt fungerende HTML5 mobilsite. Derefter har vi brug for hjælp! Det betyder, at konvertere HTML5-mobilsitet til en App og submitte den til AppStore."

Det er ganske rigtigt - det er ikke tænkt som en webapp, men en "rigtig" app til AppStore. HTML5 mobilsitet er ikke tænkt som noget der skal ligge offentligt tilgængeligt - blot som udgangspunktet for at få lavet en rigtig app.. Som der også er skrevet i emnet for tråden: "Konvertering af HTML5 mobilsite til iPhone App til Ap Store - fx via PhoneGab eller AppMobile"

Tak for alle inputs.
De afføder så lidt flere spørgsmål Smile :

2) Kan I evt. uddybe lidt mere mht. hvordan det fungerer med opdatering af indhold via XML/JSON? Vil app'en stadig fungere uden internetforbindelse og så bare hente nyt ind, når der er forbindelse - og fortsætte med at vise gammelt ind til da - eller hvordan er brugeroplevelsen på det?

2) BØR man således "finde på" (mindst) en enkelt funktion, der ikke kan lade sig gøre på et alm. mobilsite? Mest oplagt fx noget push af nyheder, som de fleste kunder (altså ejere af app's) ville kunne bruge til et eller andet.. Eller er det "overvejende sandsynligt" at app'en vil blive godkendt anyways idet det netop ikke bare er et offentligt tilgængeligt website?
2b) Apropos push af nyheder: Ville man forholdsvis let kunne lave en sådan funktion ud fra noget standard-et-eller-andet - eller er vi ude i noget halv-heavy her? .-)

Jeg vender tilbage SNAREST I DAG med detaljer til app'en - og med en kunde, der pludselig er utålmodig, får jeg så vidt muligt også brug for et overslag i dag .. :-)

TAK!

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

xirb:
Det er ganske rigtigt - det er ikke tænkt som en webapp, men en "rigtig" app til AppStore. HTML5 mobilsitet er ikke tænkt som noget der skal ligge offentligt tilgængeligt - blot som udgangspunktet for at få lavet en rigtig app.. Som der også er skrevet i emnet for tråden: "Konvertering af HTML5 mobilsite til iPhone App til Ap Store - fx via PhoneGab eller AppMobile"

Kanon :)

xirb:
2) Kan I evt. uddybe lidt mere mht. hvordan det fungerer med opdatering af indhold via XML/JSON? Vil app'en stadig fungere uden internetforbindelse og så bare hente nyt ind, når der er forbindelse - og fortsætte med at vise gammelt ind til da - eller hvordan er brugeroplevelsen på det?

Begge dele. Men jeg vil da klart anbefale at udvikle det så den gemmer den seneste downloade fil og viser indtil der er internet forbindelse og den kan tjekke efter en nyere version.
Administreringen af dette indhold kan jo så enten være ved du bare uploader en ny fil til ftp, gennem en php side der kan gemmer data til denne fil eller ved som jeg nævnte tidligere at hente indhold fra et CMS systems database og genererer filen ud fra dette.

xirb:
2) BØR man således "finde på" (mindst) en enkelt funktion, der ikke kan lade sig gøre på et alm. mobilsite? Mest oplagt fx noget push af nyheder, som de fleste kunder (altså ejere af app's) ville kunne bruge til et eller andet.. Eller er det "overvejende sandsynligt" at app'en vil blive godkendt anyways idet det netop ikke bare er et offentligt tilgængeligt website?

Som udgangspunkt er min erfaring at det er som du skriver "overvejende sandsynligt" at den bliver godkendt, du skal ikke finde på funktioner bare for at gøre det.
Som nævnt tidligere, et af de apps jeg har udviklet indeholder ikke andet end tekst og billeder på nogle sider, det er alt. Den blev godkendt uden problemer.
Skulle det ende ud i apple afviser den, kan man jo altid tilføje det de ønsker der.

xirb:
2b) Apropos push af nyheder: Ville man forholdsvis let kunne lave en sådan funktion ud fra noget standard-et-eller-andet - eller er vi ude i noget halv-heavy her? .-)

Jeg går ud fra du snakker om "push notifications" på f.eks iPhone?
Ja det kan man godt, der findes plugin til phonegab for dette.

xirb:
Jeg vender tilbage SNAREST I DAG med detaljer til app'en - og med en kunde, der pludselig er utålmodig, får jeg så vidt muligt også brug for et overslag i dag .. :-)

Du skal være velkommen :)

Mvh Rune

Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et spørgsmål herfra:
Hvordan fungerer det egentlig med opdatering af apps? I denne bliver der bl.a. visning af nogle kataloger, så når der kommer nye kataloger skal appøen jo opdateres. Hvor stor en opgave er det - og hvor langt tid skal man forvente det tager, før opdateringen går igennem?

Tak :)

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

xirb:
Hvordan fungerer det egentlig med opdatering af apps?

Man "submitter" appet til apple, så går der 1-2 uger før den bliver godkendt/afvist.
Bliver den afvist kan du så ligge tiden til ændringer plus 1-2 uger oveni igen Cool

xirb:
I denne bliver der bl.a. visning af nogle kataloger, så når der kommer nye kataloger skal appøen jo opdateres. Hvor stor en opgave er det

Dette er ikke være end hvis du skulle opdatere dette på dit html mobilsite. (Mere eller mindre)

xirb:
og hvor langt tid skal man forvente det tager, før opdateringen går igennem?

De fleste apps jeg har lagt har taget ca 2 uger, før de blev godkendt.
Men som sagt 1-2 uger.

Mvh Rune

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)