Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken e-business er bedst?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tråden er over to år gammel Smile Hvis han ikke har startet en webshop nu, laver han sikkert noget andet...

Argh... Hader når det her sker... Drøn irriterende...

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 22:06

Rasmus Lindgren:
Tråden er over to år gammel Smile Hvis han ikke har startet en webshop nu, laver han sikkert noget andet...

Hej Rasmus, Det har du helt sikkert ret i.

Jeg søgte på tøjbutik, da min kone gerne vil starte noget op med børnetøj, og faldt så over tråden.
Jeg blev nok grebet lidt af læsningen og undgik at kigge på datoen. Tongue Tied

Fra Århus
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:16

Så er der jo også osuma.dk men de er ikke så dækkende endnu :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:28

Thomas Pedersen:

Hej Rasmus, Det har du helt sikkert ret i.

Jeg søgte på tøjbutik, da min kone gerne vil starte noget op med børnetøj, og faldt så over tråden.
Jeg blev nok grebet lidt af læsningen og undgik at kigge på datoen. Tongue Tied

Når vi nu er i gang med tråden Smile, så ville jeg nok ikke starte inden for børnetøjsbranchen. Der er rigtigt mange hjemmegående nybagte mødre der går hjemme og så lige starter en børnetøjdbutik. Markedet er vist ved at være mættet, prøv bare at se hvor mange der er til salg på virksomhedsbørsen. Så med mindre du har en helt speciel markedsføringsplan eller graver dig ned i en speciel børnetøjsniche tror jeg det ville blive en dårlig forretning.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 23:06

Selvom tråden er gammel, så er den stadig relevant vil jeg mene. Smile

Jeg startede for 3-4 år siden en webshop med golfbolde. Jeg ved ærlig talt intet om golf, og det var et rent tilfælde. I sidste måned solgte vi 17.000 stk. så det begynder da at ligne noget. Derudover er jeg lige kommet #1 på 'Billige golfbolde' på Google :)

Og ja, igen så er det en niche. Der er få som sælger søbolde, men vi er klart de billigste.

Nu når vi snakker børnetøj, så er hårvoks også et marked som er blevet rigtig godt proppet. Og tøj generelt er også en ting som er mættet.

Men jeg tror nu også at man sagtens kan kaste sig over en ting som allerede mange bruger, man skal bare gøre det på en ny måde. Og det dummeste er nok at kaste sig over børnetøj med den forretningsstrategi at være billigst. Det har jeg set mange gøre med voks. Og det er lidt dødsdømt og det går op for folk at der faktisk er mange udgifter ved en webshop, og så kan man altså ikke leve af et dækningsbidrag på en femmer.

Mvh.

Casper.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:09

Ja, det er lige netop der de fleste starter.

Mødre der enten lige er blevet nybagt, til babytøj, eller dem der bare er hjemmegående et stykke tid. Og man kan altså også blive lidt bidt af det, men jeg tvivler alligevel på at det er noget man kan tage store markedsandele af.

Min kone er dog bidt af ideen, og har også fået et par gode udenlandske aftaler i hus, med noget biligt tøj i god kvalitet, så vi prøver nok, og så er det også en god mulighed for mig at prøve at se hvad det her Magento er som så mange snakker om.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 23:17

Casper Blom:

Nu når vi snakker børnetøj, så er hårvoks også et marked som er blevet rigtig godt proppet. Og tøj generelt er også en ting som er mættet.

Men jeg tror nu også at man sagtens kan kaste sig over en ting som allerede mange bruger, man skal bare gøre det på en ny måde. Og det dummeste er nok at kaste sig over børnetøj med den forretningsstrategi at være billigst. Det har jeg set mange gøre med voks. Og det er lidt dødsdømt og det går op for folk at der faktisk er mange udgifter ved en webshop, og så kan man altså ikke leve af et dækningsbidrag på en femmer.

Hej Casper,

Det er jeg helt klar over, webshoppen vil dog bare være en delbeskæftigelse som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Hoved ideen er en fysisk butik, da vi har fået tilbudt et lokale som er en smule befærdet af gående og cyklister, og ofte folk med børn.

Jeg mener bare at når man allerede har en butik, så kan man ligeså godt også sælge de samme varer over nettet, hvis de kan sendes.
Der vil altid være noget spildtid, når man står i en butik, så den kan lige så godt bruges på at pakke ordre til online kunder.

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 23:35

Jeg ved godt at det er en webshop der snakkes mest om her men synes en portal er meget mere interessant.

Jeg har tidligere haft en webshop men fandt hurtigt ud af der var ting som der irriterede mig og ikke mindt ikke interesserede mig..

Jeg fandt ud af hvis man kunne lave en portal hvor man fik andre til at sælge på siden slap man for alt det jeg ikke gad røre.

Det var f.eks pakke varer ud, pakke varer ind, på posthuset med varer, tage varer retur, sende defekte varer tilbage til leverandøre, problemer med post danmark, have et dyrt varelager, tage billeder af sine varer, folk der købte varer og gang på gang leverede det tilbage.

Hvad er så fordelene ved at drive en portal som f.eks www.industribasen.dk eller andre portaler?

ja man slipper for alt det jeg lige har nævnt og man får i dette tilfælge virksomheder, forhandlere og private til selv at tage billeder af produkterne, ligge dem på www.industribasen.dk og betale et beløb pr annonce. Det er noget der sker automatisk og pengene går ind på kontoen. Nemt og enkelt. Avancen er stor da det jo ikke koster det store at "sælge" 1 annonce eller 1000 stks. Det er e-business hvor man virkelig kan tjene mange penge hvis man finder en niche og så bare bliver den bedste i den. Man kan styre en portal fra en strand stol i Thailand. Man skal ikke være afhændig af at sende nogen varer hver dag.

Mvh Morten

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 00:47

Hey Morten,

Det lyder lidt som om du pprøver at sælge en ide. Så man bliver jo lidt nysgerrig. Jeg har dog været inde og kigge på dit site før.

Forstår jeg det rigtig, hvis det er en slags portal ala dba.dk men med en specifik niche hvor du tager dig betalt pr. annonce folk sætter op?

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 00:53

Hej Thomas..

Prøver ikke at sælge nogen ide :-) Det er korrekt. IndustriBasen.dk er en database med alt indenfor industrien.

Det vil sige nichen er Industrien. Man kunne lave en portal med køb og salg af både, motorcykler, scootere osv.

Jeg ville blot sige til vedkommende der startede denne tråd at der bestemt er ligeså mange fordele ved at drive en portal frem for en webshop hvis ikke mere. Overskriften var jo : Hviklen e-business er bedst.

mvh Morten

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)