Jeg er for alvor igang med at lære en masse om SEO - og forsøger mig ihærdigt med linkbuilding til mine sider. I den forbindelse har jeg et spørgsmål, for jeg har en række sider, som det ville give god mening for mig (og mine brugere) at jeg lavede links til på en decideret "gode links"-side. Det er så også nogle af de samme sider, som jeg forsøger at skaffe gode links fra... Ville det eliminere alt linkjuice at jeg også har et link retur? Kunne man evt. lave en linkside med noindex til formålet? eller hvad siger i?
Det er jo ikke rigtigt at bytte links, hvis du bruger no-index, eller no-follow! :) Det er at snyde en bekendt til at give dig et link, og ikke give noget tilbage - Ikke pænt synes jeg...
Få et link - Og giv et link tilbage hvis vedkommende ønsker det! :) For du ugyldiggører ikke hans link, eller mindsker ikke værdien af hans link, ved at give ham et link tilbage.
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Nu er det ikke at snyde nogen - for har ikke lovet nogen et link! Den linkbuilding jeg har lavet so far har været helt uden at give noget retur. Ideen var udelukkende at der faktisk var nogle links der ville være relevante for mine brugere. Nej, ville ikke lave et nofollow eller noindex link, hvis jeg havde tilbudt eller lovet nogen et link retur!
"For du ugyldiggører ikke hans link, eller mindsker ikke værdien af hans link, ved at give ham et link tilbage." -> Det var lige netop det der var mit spørgsmål! Så tak for det svar - er folk enige i det?
"For du ugyldiggører ikke hans link, eller mindsker ikke værdien af hans link, ved at give ham et link tilbage." -> Det var lige netop det der var mit spørgsmål! Så tak for det svar - er folk enige i det?
En "gode links"-side har meget begrænset værdi - hvis nogen.
Links mellem to sider har som udgangspunkt noget mindre værdi end links fra andre sites. Hvis du linker fra en relevant(!) underside på site A til site Bs forside og omvendt, vil du dog opnå en vis værdi.
Det bedste er at linke fra site A til site B og give A returlinket fra site C.
Jeg er udmærket klar over at links skal varieres. Spørgsmålet var ret specifikt på det at linke til en side som også linker til en selv. Det er relevante sider for indholdet, men derfor kunne det godt lyde som om jeg skal undgå at lave de links.
Mit spørgsmål er rent teoretisk for at lære noget om SEO - ikke for at få et ligegyldigt svar. Hvis ikke du har viden om det - så lad være med at svare.