Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler penge til café, hva nu?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inden man drømmer om investor, må man i alle fald være tættere målet. Man må vide hvor det er man vil ligge, faktisk nok ganske så konkret ha øje på det rette lokale det rette sted.

Man må ha fuld forretningsplan og budget der viser hvor meget der skal bruges, alt inventar , diske borde kasse - maskiner - ansatte (man kan vel ikke selv være der altid, sygdom og hvad ved jeg) - materialer, spild, osv osv osv

Ud fra det skal der laves likviditetsbudget der viser hvornår penge behovet er størst og i hvor lang tid + hvornår noget kan betales tilbage.

Det KAN ske at investor går med i de overvejelser og hjælper, men det er ikke ret almindeligt, og det er også en klar bagdel, at du kun selv kan skyde 10.000 til. Jeg ville frygte at behovet for cash var uendeligt meget større, og ofte vil investor mene, at man selv skal op på en vis investering af egne midler, i forhold til det der skal skydes ind. 

Det gælder givet specielt for en Cafe og måske mindre hvis det var en eller anden genial ide som kunne gi eksplosiv indtægt - så du bør måske se om du kan finde en mentor - måske en tidl. cafe ejer, som kan hjælpe med realistiske budgetter.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 22:02

@Jesper Nerløe

Hej Jesper! Du har ret! Der er ikke altid facitliste og alle indslag er for så vidt velkomne! Og dog?

Jeg mener, at man skal vurdere nøje, inden man kaster om sig med indslag om det ene eller andet finansieringsforslag. Og først se lidt på situationens fakta! Jeg vil ikke være hård ved trådstarter, men det er jo ikke nogen gåde, hvorfor denne ikke kan låne i banken! Omvendt hvorfor skulle en investor smide penge i ? Hvad ville han få ud af en idé der ikke er nået længere end til sokkeholderne? Ligeledes vil investorer se at du selv vil og kan tage risiko! Skal en investor agere risikovillig gavebod, da trådstarter ikke engang selv har penge til det mest banale! Jeg er ked af at må være ærlig - men en idé på sådan et plan som denne vil ALDRIG finde en investor! Der mangler vision og vilje! Ergo er vi faktisk nået frem til et facit! Hårdt arbejde!

Så kan man altid se længere i forløbet, om der åbner sig mulighed for enten bank eller investor! Men pt. er det kun at bevise at man virkelig vil!

Og Benjamin få styr på meget af det cookie nævner - han har fat i noget!

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:34

JesperMoeller:
Og først se lidt på situationens fakta!

Nu har jeg genlæst oplægget, og må faktisk give dig ret i at trådstarters udgangspunkt ikke er gunstigt ift. at søge efter en investor.

Som du skriver, skal man (naturligvis) selv have noget at bidrage med, hvis man skal gøre sig en forhåbning om, at overbevise andre om projektets duelighed - en idé er ikke et tilstrækkeligt bidrag i denne sammenhæng, når andre risikerer at miste mange penge, hvis projektet løber ud i sandet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 22:53

@Jesper N.

Helt okay! Jeg er bare glad for kapitalbørsen. Synes det er en fantastisk mulighed for folk med seriøse projekter at skabe en måske hurtigere adgang til kapital. Ligeledes er der faktisk seriøse pengefolk, der giver disse projekter muligheden! Det er rigtig godt for iværksætterlivet! Derfor synes jeg vi skal værne om den og ikke bare sende alle idéer, der kun er halvt gennemtænkte, til kapitalbørsen, da det nemt kan få den virkning at skræmme investorerne væk! Det ønsker vi ikke! Så bare et råd til alle! Inden man går på amino kapital, så sikre dig at din ide er seriøs, gennemarbejdet og har investorpotientiale!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)