Hej aminoer :) så kan de jo hente den direkte der fra. "Jamen folk kender jo ikke stien?" |
Jeg er erlig talt ikke helt sikker på dit problem.
Skal folk ikke kunne se stien, eller hvad?
Hvad er specifikt dit problem?
Hej aminoer :) så kan de jo hente den direkte der fra. "Jamen folk kender jo ikke stien?" |
Jeg er erlig talt ikke helt sikker på dit problem. Skal folk ikke kunne se stien, eller hvad? Hvad er specifikt dit problem? |
Hele webløsninger, eller selvstændige scripts
Smid en mail: jacsebl@hotmail.com
Angående dit problem med stien. Så vil man normalt bruge et script (i et eller andet sprog. Jeg foretrækker PHP). Dette script kunne man så lave så stien ser sådan ud: http://navn.dk/download.php?filid=XXX Scriptet tilknyttes feks en database som så indeholder oplysninger omkring hvad filid er, og sender så filen gennem scriptet. På den måde kan folk ikke se hvor filen ligger. |
Jamen det kræver jo bare at de skal være logget ind for at kunne hente filen. Det kan gøres på den måde at du overrider filendelsen således at browseren tror at det er en zip-fil den skal hente men det bliver et php/.net/asp/cgi/perl script der ser om brugeren er kendt og derved giver adgang til at downloade filen. Alternativt (den måde laver jeg det på selv lige nu) så kan man have et program der henter filen. På den måde ved brugeren ikke hvor filen ligger og den er forholdsvis sikret. |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvis du bruger WordPress er der en række forskellige download managers, som kan sikre dig mod dette problem... bare søg på WordPress.org... |
Sådan Sikrer Du Dit WordPress Site: The WordPress Security Checklist
Hej Henrik Holm Nielsen Du kan bedst styre dine downloads filer med et CMS. Jeg foretrækker Joomla, Der findes også andre. Når du vil have folk til at hente filer ved dig skal de have et login. det gør at uanset hvor meget det bliver delt til andre skal de kunne login. Det sidste spørgsmål er jeg ikke lige helt med på hvad du mener. |