Ralph : super pænt af dig. Ligemeget hvad jeg gør fylder den 102 kb, også selvom jeg "save for web" / i gif... Det er nu to år siden jeg købte domænet, og en backup fylder 1,2 gb... Og der er intet galleri eller andet på siden hvor der kun er billeder... Kun i artikler, så det er på tide at spare lidt på pladsen og brugernes download rate :-)
Jeg kan lave en performance analysis for dig! :) Tjek den del af forummet der hedder 'Jeg har et godt tilbud til dig', så kan vi finde ud af hvorfor den fylder så meget, og hvad der kan gøres ved det!
Fordi 1.2gb er godt nok meget
Venlig Hilsen Lucas Rolff
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
det vil jeg gøre...men mange af artiklerne har jo 15 billeder i høj kvalitet (anmeldelser af tablets og mobiler), og så er der vel en 1200 artikler derinde, så det løber op...
Hvordan fik du den til at fylde så lidt i PNG? Det er nemlig PNG den er i derinde på min side lige nu:-)
Nå, jeg gemte bare den Ralph har lavet i PNG og den fylder kun 8,3 KB:-)..men er kvaliteten så den samme som den originale, eller vil den aldrig blive det?
Hvordan fik du den til at fylde så lidt i PNG? Det er nemlig PNG den er i derinde på min side lige nu:-)
Allerførst vil jeg lige påpege en ret vigtig ting: Dine øvrige billeder fylder også ALT for meget, og synderen er, at du bl.a. har gemt fotografier som GIF.
Som hovedregel: skal fotografier ALTID gemmes som JPEG. Ellers forringes kvaliteten betydeligt OG de bliver for store i kb. GIF og PNG bruges til grafik, IKKE til fotografier.
Dernæst vedr. logoet: Årsagen til at dit logo fylder så meget er, at det har en helt unødvendig høj opløsning på 298,983 p/i hvor det gængse til web er 72.
Så der må være noget galt med din Photoshop, da den tydeligvis ikke gemmer til web, for så ville den automatisk gemme i en lavere opløsning. Måske har du rodet i indstillingerne, eller måske skal du simpelthen bare geninstallere det påny med standartinstillinger.
det vil jeg gøre...men mange af artiklerne har jo 15 billeder i høj kvalitet (anmeldelser af tablets og mobiler), og så er der vel en 1200 artikler derinde, så det løber op...
Jeg bruger et billedoptimeringsservice som jeg skrev for noget tid siden til at optimere billederne :).
Høy:
Nå, jeg gemte bare den Ralph har lavet i PNG og den fylder kun 8,3 KB:-)..men er kvaliteten så den samme som den originale, eller vil den aldrig blive det?
Et PNG er lossless hvilket betyder det ikke vil miste dens kvalitet. Hvis billedet har mere end 256 farver, og du gemmer det som PNG-8, så vil billedet maksimum indenholde 256 farver, så hvis det har mere, så ja - det vil miste lidt kvalitet.
T-Nielsen:
Høy:
Allerførst vil jeg lige påpege en ret vigtig ting: Dine øvrige billeder fylder også ALT for meget, og synderen er, at du bl.a. har gemt fotografier som GIF.
Som hovedregel: skal fotografier ALTID gemmes som JPEG. Ellers forringes kvaliteten betydeligt OG de bliver for store i kb. GIF og PNG bruges til grafik, IKKE til fotografier.
Dernæst vedr. logoet: Årsagen til at dit logo fylder så meget er, at det har en helt unødvendig høj opløsning på 298,983 p/i hvor det gængse til web er 72.
Så der må være noget galt med din Photoshop, da den tydeligvis ikke gemmer til web, for så ville den automatisk gemme i en lavere opløsning. Måske har du rodet i indstillingerne, eller måske skal du simpelthen bare geninstallere det påny med standartinstillinger.
Det er korrekt PPI'en har noget at sige, men selvom han skruer den ned på 72 PPI, vil billedet stadig fylde mere end det skal.
Det er korrekt PPI'en har noget at sige, men selvom han skruer den ned på 72 PPI, vil billedet stadig fylde mere end det skal
Hvor i alverden ved du det fra? Jeg har lige selv haft originalen gennem Photoshop, og kunne umuligt få det til at fylde MERE en 25 kb. Jeg kunne også, som andre her i tråden, ganske nemt få det ned under 10 uden kvalitetstab, så det kan vores trådstarter selvfølgelig også
Hvis du gemmer den som PNG, er det logisk du ikke har kvalitetstab, (som jeg også skriver). Selvom du eksportere den med højeste compression osv osv i Photoshop på 72PPI, og PNG-8, så fylder billedet stadig mere, fordi photoshop er ikke perfekt :)
Jeg arbejder til dagligt som performance engineer, hvilket gør mit arbejde er at lave sådan noget her :) Photoshop har rigtig meget stuff de smider i billedet, som du kan fjerne uden problemer.