Jeg står og er på nippet til at åbne webshop og hari den forbindelse været på udkig efter hvilken betalingsservice der var bedst til mit formål. Pt. kigger jeg på Ewire og har et par spørgsmål. Hvordan er jeres erfaring med Ewire? Hvor lang tid går der fra man opretter til man er aktiv? (Nets op til 5 uger) Der står i Ewires betingelser at man SKAL benytte Ewires logo på siden Og man ikke må benytte andre logoer uden tilladelse fra de respektive. Vil det sige jeg ikke må sætte logo på de forskellige kort som Ewire kan modtage? Altså Dankort, Visa og Master fx.? Tak |
Jeg har kun sat ewire op systemmæssigt for et års tid siden, men har ikke selv benyttet det aktivt.
Her er, hvad jeg umiddelbart ved om ewire (med forbehold for at min viden er ca. 1 år gammel): Ewire fungerer i samme stil, som den internationale pendent, PayPal (ewire er blot rettet mod Danmark/Skandinavien, hvor PayPal er internationalt rettet). Begge fungerer, som en elektronisk pengepung, hvor du kan modtage betalinger via en hjemmeside (erhverv) og overføre penge til andre konti - f.eks. din egen bankkonto.
Ewire kræver ikke at køberen opretter en konto ifb. med køb af dine varer. Det sker dog automatisk ved transaktionen (uden at kunden bemærker dette i købsprocessen), og kunden får efterfølgende tilsendt en mail med information om oprettelsen af brugeren/kontoen. Herefter er det op til kunden, hvorvidt han/hun ønsker at benytte kontoen. Husk at nævne oprettelsen for kunderne i dine handelsbetingelser.
Så vidt jeg ved, er du kørende lige så snart kontoen er oprettet (jeg er ikke bekendt med at der er ventetid på oprettelsen).
Du skal benytte ewires eget logo, men du kan benytte deres egen grafik, hvor nogle enkelte betalings- og kreditkort fremgår (du finder logopakken her: http://www.ewire.dk/dk/integration/ressourcer.aspx).
Visa, Mastercard osv. er selvstændige virksomheder, og da du kun indgår en aftale med ewire (ikke de respektive virksomheder), må du derfor ikke benytte deres logoer uden nærmere aftale.
Jeg håber at det besvarer dine spørgsmål.