Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT kyndig samarbejdspartner SØGES til applikations idé

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager Apple også massive gebyrer for salg gennem applikationen? 

Hvis de gør dette, er ideen ikke længere så realistisk - på IOS platformen ihvertfald, der ellers passer bedst til målgruppen :(

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:46

For al salg igennem en iOS app skal Apple have 30%. Resten får du. Til gengæld slipper du så for al besværet og gebyret ifb. med betalingen. Men ja det kan blive store summer.

I Android har der oprindeligt været frit valg mht valg af betalingsmuligheder. Men for nylig er Google begyndt at slå ned og stramme kravene på dette område. Så for Androids app skal du regne med at det kun er tilladt at anvende Google Wallet som betaling hvor Google også tager 30%.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 09:54

Ja ja, lære kan man altid :) 

Jeg var ikke klar over, det ikke var muligt at lave et eksternt betalingssite. De 30% vil fuldstændig ødelægge konceptet, så ideen var nok ikke så god, som først antaget. Når det så er sagt, er det relativt meget bedre at finde ud af det nu end når man står med den færdige applikation!

- Tak for svarene 'so far' :) 

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 09:55

Du kan sagtens lave en ekstern betalingsside, men du må ikke linke til den. Så du kan godt skrive noget a la "Køb xx på vores netbutik" uden så at linke til den. Det gør fx. Amazon Kindle.

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 09:56

Jacob, du kan og må da godt lave en app hvor du laver en ordre men når du så skal betale bliver smidt ovet i safari(browseren) og på den måde omgå de 30% som apple eller google vil have?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 10:00

Patrick Corell:

Jacob, du kan og må da godt lave en app hvor du laver en ordre men når du så skal betale bliver smidt ovet i safari(browseren) og på den måde omgå de 30% som apple eller google vil have?

Hej Patrick

Nej du må ikke linke til en ekstern betalingsside. Det er indiskutabelt - det tillader Apple ikke. Bl.a. måtte Amazon fjerne deres køb-knap fra deres Kindle iOS app. og derfor trak Financial Times deres app helt ud af app store.

Om der har været en app eller to der ved en fejl er blevet lagt live med en såanne funktionalitet skal jeg ikke kunne sige, men det er klart imode Apples betingelser og din app vil blive fjernet.

Fra Vejle
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Komtil I/S Skrevet kl. 10:05

Hej jacob,

1000 tak for svaret, jeg har været van til at lave in house apps og der er det tilladt men det er jo også uden om app store,
Troede dog dette var muligt, nå men man lære hverdag:)

Forsat go dag:)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Nov 11
Skrevet kl. 10:08

Ideen var at samle produkterne fra en række webshops og samle dem i en tøj bazar applikation. Ved hvert salg ville butikken så bare modtage ordreinformationer fra kunden - altså en slags affialiate netværk

Men med de enorme gebyrer, kan dette ikke lade sig gøre, da det fuldstændig vil skære min profit pr. salg væk - desværre! 

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:04

Nu vil jeg lige komme med en anden beretning.

Jeg har kun kendskab til iOS, og der har jeg kendskab til flere danske apps som bruger betalingskort/sider, uden om apple's 30%. (Dsb, Interflora)

Som jeg har læst mig til blandt andre udviklere, så er det kun ting der låser noget op i din app, som skal foregå gennem apple's in-app køb, hvor de skal have 30%.
Hvis du derimod køber en fysisk vare, kan du bruge en betalingsside, dog bor du åbne den inden i app'en og ikke åbne safari.

Ewire er også på banen med deres betalings system til apps. Se her: http://ewire.dk/udvikler-seminar.aspx
Ved også flere udbydere af betalings gateways, er på trapperne med kode til at integrere betalingskort/sider i iOS apps. 

Det er et par måneder siden jeg undersøgte dette nærmere, så der kan selvfølgelig være sket ændringer. Håber du kan bruge det til noget.

-

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 21:20

Hej jeg driver firmaet LabSec som er en virksomhed er levere programmering ydelser. 

Vi kan levere til en rigtig god pris, fordi vi gør brug af udenlandske programmører, vi har en time pris på 200 kr. få små projekter og 140 på store. vi kan også sagten sammenstrikke en fast pris. 

du er velkommen til at kontakte os på email: CK@labsec.dk

hilsen 

Claus Koch

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)