Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør i?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg er igang med en intensiv omgang seo på min side, og det omhandler også redigering i mine posts.

Men jeg oplever at hvis man vil have sit post ordentligt seo-optimeret, skal man bruge sine keywords mange steder, og for det meste steder hvor de ikke høre hjemme, og hvor det lyder forkert når man sammensætter det på den måde. Skal jeg bare lade være med at være så grådig, og bare lade min keyword density ligger på 0,30% selvom det kunne være en fordel seo-mæssigt at få den op?

Wordpress seo by yoast, som jeg iøvrigt bruger, anbefaler at man bruger sit keyword i en h2, men kan heller ikke her, se hvor det skulle placeres. Er der nogen der har en ide her?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:57

Knuth Becker:
Men jeg oplever at hvis man vil have sit post ordentligt seo-optimeret, skal man bruge sine keywords mange steder, og for det meste steder hvor de ikke høre hjemme, og hvor det lyder forkert når man sammensætter det på den måde.

Say what? Det er det sidste du skal gøre. Optimer til brugeren, ikke Google. Keywords skal placeres naturligt. Du skal ikke tænke (for meget) over dem, og skrive en naturlig artikel. Dine keywords skal nok selv følge trop. Hvis du gør det virkelig unaturligt, og så det lyder forkert, så vil folk ikke læse din artikel, og så smutter de igen.

Knuth Becker:
Skal jeg bare lade være med at være så grådig, og bare lade min keyword density ligger på 0,30% selvom det kunne være en fordel seo-mæssigt at få den op?

For pokker. Hvem har fortalt dig det? Keyword dentisity bør være på 1-3%. 0.30% er ikke nok til, at en crawler nogensinde finder ud af, hvad din side går ud på.

Få den op på 1-3%, så kører det. Men husk, det skal stadig være naturligt. Og dine keywords skal ikke være identiske. Brug endelig longtail sætninger til det. Disse er desuden langt nemmere at rangere på, plus de kommer ofte med langt mere dedikeret trafik.

Knuth Becker:
Wordpress seo by yoast, som jeg iøvrigt bruger, anbefaler at man bruger sit keyword i en h2, men kan heller ikke her, se hvor det skulle placeres. Er der nogen der har en ide her?

Det kræver lidt fornemmelse. H2 er overskrift #2. Fx "Få styr på hjemmet" kan være i H2, og så længere nede en "Ryd ordentlig op første gang" i H3, for at vise, at det er en undertitel til din overskrift. Den indledende overskrift skal naturligvis være H1, da det ligesom fortæller en crawler, at det er dét som siden/indlægget handler om.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03

Jonas:

Knuth Becker:
Skal jeg bare lade være med at være så grådig, og bare lade min keyword density ligger på 0,30% selvom det kunne være en fordel seo-mæssigt at få den op?

For pokker. Hvem har fortalt dig det? Keyword dentisity bør være på 1-3%. 0.30% er ikke nok til, at en crawler nogensinde finder ud af, hvad din side går ud på.

I min situation, virker det mærkeligt nok unaturligt hvis min keyword dentisity ligger over 0,30%. som læser synes jeg, allerede man kan fornemme at man har prøvet at proppe keyword'et ind, blot for seo'ens skyld.

PS. undskyld min dårlige formulering, og tak for hjælpen, so far Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvis du ikke kan få dine keywords til at falde naturligt ind, synes jeg bare du skal lade din tekst være. Det er bedre at satse på at din tekst er god for dine besøgende, end at du ødelægger den med for mange keywords.

Angående h2 overskrifter, så kan det vel ikke være så svært? Smid en h2 overskrift eller to ind, pr. Tekst.
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 21:16

Knuth Becker:
I min situation, virker det mærkeligt nok unaturligt hvis min keyword dentisity ligger over 0,30%. som læser synes jeg, allerede man kan fornemme at man har prøvet at proppe keyword'et ind, blot for seo'ens skyld.

0.30% er én gang per 300 ord. Normalt er et keyword 1-3 gange per 100 ord.

Hvis dit keyword fx er "rugbrød", behøver du ikke skrive "rugbrød" hver gang, men kan bruge "luftig rugbrød" "nem rugbrød" "fuldkorns rugbrød" osv. Varier det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

i min situation er keyword'et faktisk en sætning, tror det er der problemet liggerWink

Hvad ville du gøre i sådan en situation

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 21:33

Knuth Becker:

i min situation er keyword'et faktisk en sætning, tror det er der problemet liggerWink

Hvad ville du gøre i sådan en situation

Omdefinere det, eller henvise til linket uden keyword. Googles nyeste løsslupne dyr fra deres Zoo, går imod sider med for mange gentagne keywords. Så nøgne urls er en fornuftig ting efterhånden ;)

Du kan også bare anvende "se her" "læs mere om det her" o.lign.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)