Mit brugernavn er Pilsner, godt navn Min web dims er ved at være færdig med min nye side, og vi har lidt debat om SEO, derfor følgende spørgsmål? (tænkte eksempler) Jeg laver en side der hedder: www.øl.dk samt en der hedder: bajer.dk samt en der hedder www.oel.dk På disse sider laver jeg en helvedes masse beskrivelser af bajere, øl, pilsnere o.s.v. Alle sider laver jeg så en redirect på til: www.pilsner.dk Virker det? Eller er de tre første sider spild af tid? Takker på forhånd: mvh kold pilsner |
Hvis www.øl.dk sender en direkte videre til www.pilsner.dk, hvorfor så lave noget som helst tekst på domænet? Ingen kommer jo til at læse det, hvis man bliver sendt direkte til den anden side. Så hellere have ALLE dine artikler på www.pilsner.dk, og bruge de andre til at hente lidt PR med, eller direkte trafik. Hvis folk fx taster www.bajer.dk i url baren, kommer de direkte til www.pilsner.dk. Ingen tekst at læse på ww.bajer.dk.
Og nu tænker du så "skriver nogen bare uden videre det?" Yes. Hvis folk kender til det ene domæne, vil de jo (muligvis) holde sig til det, og så pyt med hvad siden de ender på hedder, bare den har det de skal bruge. Og så er der folk som i ren kedsomhed skrive forskellige domæne navne ind, for at se hvad der måtte være på dem. Gør jeg selv til tider ;).