Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide: ny social site.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte på om man kunne lave en side hvor man delte hvad man havde liggende derhjemme. Som man kan låne ved hinanden. 

Eks. med film på filmhylden. Så kan man se hvilke film der er i ens netværk og hvem man kan låne af. 

Måske blot lave det til en facebook app

Vil det kunne lade sig gøre, og ville det være rentabelt ? 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 20:03

EDIT:

Fik vis ikke lige læst det rigtigt :-) 

og ja problemet vil nok være at det er nu om dage så let at få fat i film online og hvem gider køre 3/10/20 km for at låne en film som du kan få med det samme på nettet. og hvad er garantien for at man får sine ting igen?

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 20:04

Morten schmidt:
Vil det kunne lade sig gøre, og ville det være rentabelt ? 

Et eller andet sted er alting muligt. Selv at få en prut til at lugte som roser.

Når du siger "film i ens netværk", er det så netværk af venner som er oprettet på siden, eller "netværk" a la Facebook hvor alle tilføjer alle stort set? For dette kunne føre til nem film tyveri. Hvis det er første mulighed, tænker jeg at det kunne være meget fedt.

Desværre ville jeg fx selv helst ikke køre 20-30 km, for at låne Starship Troopers 2 af en kammerat, fordi jeg gerne vil se dem. Der er Video on Demand, Movie on Demand, Whatever on Demand. Det er nemmere, koster måske lidt, men så sparer man en masse penge i benzin - og det sprøjt er efterhånden afsindigt dyrt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 20:06

Helt sikkert noget man skal tænke på. 

Ja, det skal være hvad man kan låne i ens netværk. Film, bøger, værktøj etc. 

Kan udvikles til netværks netværk.. 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 20:13

Joachim:
og ja problemet vil nok være at det er nu om dage så let at få fat i film online og hvem gider køre 3/10/20 km for at låne en film som du kan få med det samme på nettet. og hvad er garantien for at man får sine ting igen?

Det er jo ens venner man låner af :) 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 04:06

Jeg gad ikke bruge tiden på at fortælle mine venner hvad de kunne låne af mig. Og når jeg mangler noget, så kan jeg bare smide det i en facebook status opdatering. Men måske kunne man gøre det med oplevelser, jeg har f.eks. lyst til at prøve at sejle, køre i Ferrari og ride på en hest, men jeg kender ikke lige nogen som har hverken båd, Ferrari eller hest. Til gengæld har jeg f.eks. mulighed for at tilbyde klatring og overlevelsesture. Kunne man lave en site hvor man kunne udveksle oplevelser (i stedet for film), og hvor det i stedet for at fokuserer på ens venner, så på venners venner (der skal jo nok være nogle af mine venner som kender en med enten hest eller båd). Jeg ved ikke om der er nogle problemer med skat i forhold til at bytte den slags, men det var bare en lille ide til at tviste ideen så den måske/måske ikke bliver bedre.

Jeg ville i hvert fald ikke fortælle om alle de ting folk kan låne af mig, selvom jeg synes jeg er en flink fyr, så kan jeg også godt lide at værktøjet er i værkstedet når jeg skal bruge det, eller at jeg ikke skal huske hvem der nu har lånt hvad.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:16

Overall, en genial ide..

Men..

1. hvordan vil du få folk til at stole på hinanden (hvis du kun vælger venner, vil facebook virkelig rape dig ;) )

2. Hvad skulle navnet være? - deldet.dk ? :)  = optaget..

Ejer du det? ^^

Du kan ikke tage Laandet.dk , det der ingen der skrive jo...

3. hvordan ville du få det FREM i lyset? (facebook side ville ikke gøre det) - SEO ville stinke på de to ord..

4. Jeg er IN! hvis du vil lege med ideer, har en del bare af at læse dit forum... vil dog ikke være "led/dum" at stjæle det (kan heller ikke sætte dette system op)... men, 2 er vel bedre end 1 ? ;)

PM mig.. er frisk på ideen 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 11:44

Rasmus Fredslund Hansen:
Til gengæld har jeg f.eks. mulighed for at tilbyde klatring og overlevelsesture. Kunne man lave en site hvor man kunne udveksle oplevelser (i stedet for film), og hvor det i stedet for at fokuserer på ens venner, så på venners venner (der skal jo nok være nogle af mine venner som kender en med enten hest eller båd).

Er ikke en dårlig ide Yes

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:10

Uden at være hel sikker. Er det så ikke ulovligt? Jeg tænker at det er den person som køber filmen, som ejer det og ikke må leje det ud til andre? Det har man vel ikke rettighed til? Her tænker jeg på, hvor mange millioner blockbuster, Viasat osv. betaler for licens til at udleje?

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 12:13

Tror du har ret i at man ikke må leje ud til hinanden. Men tror da gerne man må låne ting til hinanden. Eks. med arbejdskraft, må man jo gerne arbejde gratis for en ven. Er dog ikke helt sikker.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)