Jeg sidder med en Q&A website, som drives på WordPress - kæmpe sats. I starten havde jeg den "brilliante" idé, at det skulle være en generel Q&A. Jeg ledte som en besat efter andre scripts som ville gøre det nemmere end lige den WP løsning der er nu. Ikke den store held (en masse problemer), så jeg er kommet til den konklusion, at jeg nok bør være lidt mere specifik. Det vil ligeledes gøre det langt nemmere at vise reklamer (Google har bannet mig fra AdSense). Og så kommer det store problem. Jeg aner virkelig ikke hvilken niche jeg skal vælge. Det skal være noget med bare lidt "liv" på om man vil, så 'Østrigsk folkedans med en promille på 3+', er nok ikke så hensigtsmæssigt. Siden hedder "GoAsk.it", hvis det skulle kunne hjælpe til at frembringe en niche ;) Da jeg ikke er alene om siden, kan jeg ikke sådan bare presse en niche ned over siden, uden at høre hvad min partner syntes, men det vil være fantastisk fedt med et par idéer, eller mange, så vi kan sidde og gruble over mulighederne :) Vh, Jonas. |
Det første jeg kom til at tænke på er it-spørgsmål, men det skyldes endelsen på Jeres domæne. Til gengæld findes der jo allerede flere sider hvor man kan få svar på sine computerspørgsmål, men hvis I kan gøre det super nemt at stille sit spørgsmål vil der måske være et marked for IT nybegyndere som har alle de "dumme" spørgsmål som: hvad skal jeg tænke på når jeg bestiller internet, hvordan sætter jeg min printer til osv...
Og ellers kan navnet jo bruges til ca alt, så vælg evt. et område I begge interesserer Jer for, så er det jo nu engang sjovest at arbejde med. Og mon ikke der er plads til sådan en side indenfor fodbold, politik, historie eller noget helt fjerde.