Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til at sænke bounce-rate ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er,

Vi skal have sænket vores bounce-rate på vores website væsentligt. Vi får besøgende på en lang række informatiossøgeord, hvor vi forsøger at besvare emnet i den artikel en person rammer. Det kunne f.eks. være "Brøker", også er der en artikel som hjælper de besøgende med brøker.

Et typisk eksempel på en side ville være:

Vi har prøvet følgende tiltag:
De sider som har en dårlig bounce-rate, er informationsartikler. Oversigtsartikler, som f.eks. http://www.godekarakterer.dk/matematikundervisning/ , har en fin bounce-rate.
Derfor: ALLE ideer om hvordan bounce-raten kunne sænkes, modtages med kyshånd. Selv de helt kreative ideer er ok ;-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Valby
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 140
Fra  Monera ApS Skrevet kl. 16:04

I kunne overveje at lave en sektion med frikvarter..  Her kunne det være "se dagens billede", "dagens joke" osv.

Det bliver nok svært at lokke videre med andet fagligt viden (mere end I gør i forvejen), så tror mere på de skal lokkes med underholdning og sjov.

Er i gang med at lave verdens bedste inkassobureau hos Likvido Inkasso.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 16:30

Haha, ja, god ide. Det vil vi klart overveje :-) Tak for ideen.

Andre forslag?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:37

Hvad ligger den da på?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 21:12

Jeg har ikke lyst til at komme med den præcise, men 75%+ .. Så det burde, rent teoretisk, ikke være så svært at få den ned ;-) 

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 21:25

Jeg tror, at det er et meget generelt "problem" ved informationsartikler. Personer der leder efter noget specifikt via en søgemaskine finder det på jeres side, og forlader så siden igen når informationen er fundet. Det er der ikke noget mærkeligt i. Man kan kun håbe på, at personen husker jeres side og vender tilbage igen senere i en anden sammenhæng.

Hvis i vil have flere sidevisninger, kan i enten dele artiklerne op over flere sider (men de er nu relativt korte i forvejen), eller i kan finde noget lidt mere relevant at linke 'Læs mere' til. Hvis jeg vil vide, hvor stor en fare vulkanerne udgør, så er eksamensangst og notatteknik ikke det næste emne, jeg vil læse om. Det vil snarere være fx, i hvilke lande er faren for vulkanudbryd størst, de mest dødelige vulkanudbryd, hvordan kan mindske faren for et vulkanudbryd.

Jeg har en lignende informationsside - dog med meget lange artikler. Her ligger afvisningsprocenten på gns. 70,77%.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53

Der bør gøres noget ved hjemmesidens design og den måde i serverer jeres artikler på.

Reklamer bør flyttes til højre side. Vi læser fra ventre mod højre, hvis det første indtryk er reklamer, har vi allerede forladt siden.

Det første indtryk bør være siden indhold, leveret med billeder og i små afsnit med tekst (let læseligt).

Hvad skal vi klikke videre til? Billeder, grafik og store knapper, sender folk videre til andet indhold.

Et pænere og mere moderne webdesign ville gøre underværker. Lav altid hjemmesiden til læseren, og så må reklamerne stoppes ind hvor der er plads.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)