Hej med jer. Vi driver en lille virksomhed idag, hvor vi har lejet nogle kontorlokaler. Men hvis vi nu vil flytte det hjem til os selv i privat boligen, vil man så kunne trække noget fra i skat ? tak for svar |
Virksomhed hjemmefra ?
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Det har været lidt oppe og vende før, og svaret er at du selvfølgelig godt kan trække noget fra, men kig forbi disse tråde: Boligen - trækkes fra? Butik i egen bolig Lagerlokale i egen bolig - kan det trækkes fra? Fradrag for brug af del af bolig? Det var lige de første resultater jeg fik ved at søge, håber noget af det kan bruges. |
// Jesper Skov
Hej! Prøv at lave en rimelig fordeling, men vær forberedt på, at SKAT vil se anderledes på tingene end du måske gør. Prøv at kigge på de tråde, Jesper henviser til. /Peter |
Så sådan som jeg forstod det svar jeg fik dengang er det ikke ret mange der kan få noget ud af det, el og vand kan du sikkert godt finde en løsning på, med målere til de enkelte formål. Næppe en billig ting at få installeret |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Dato: 23-06-2007 16:18:29 Forfatter: Anders Christensen Det er generelt meget svært at få et fradrag for den plads man bruger til firmaet i ens private bolig, sidst jeg tænkte tanken og snakkede med SKAT skulle det være et rum med anden indgang end den normale til resten af min bolig, og dette rum måtte ikke kunne bruges til andet end at arbejde i. Så sådan som jeg forstod det svar jeg fik dengang er det ikke ret mange der kan få noget ud af det, el og vand kan du sikkert godt finde en løsning på, med målere til de enkelte formål. Næppe en billig ting at få installeret Jeg læser ovenstående som at den medarbejder du har talt med ved Skat har kigget på den praksis der gælder for lønmodtagere. Det er korrekt at rummet ikke må bruges til andet end arbejde, men de øvrige krav er knap så restriktive som ovenstående tilsiger. Ihvertfald ikke når vi taler om selvstændige erhvervsdrivende som ikke har andre arbejdsfaciliteter til rådighed, som eksempelvis Bettina. Herudover er der naturligvis forskel på om man bor i en to værelseslejlighed eller et hus på 2-300 m2. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)