Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der har en god måde til at holde styr på sine passwords?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg brugt Lastpass de seneste par dage og det er da et fantastisk stykke software.

Men jeg er bare så bange for at glemme mit 'Master password' - Hvis dette sker kan jeg ALDRIG tilgå alle de mange services jeg dagligt bruger (forfærdeligt).

Jeg vil derfor gerne på en eller anden måde have en back-up af dette 'Master password'. Nogle der har nogle gode idéer til at "tage back-up" af sit 'Master password'?

/Tak :-)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:29

Jeg har skrevet alle mine koder ind i et excel ark, skrevet en overskrift med stor fed tekst, hvor der står PASSWORDS, så har jeg printet den ud, og lagt den på mit skrivebord :D hehe

Eller. De ligger faktisk i et excel på skrivebordet(windows) og navngivet dokumentet koder.xlsx. men computeren er krysteret med PGP og windows koden er på 10 tegn bestående af store, små og tal. så der er ikke nogle som kommer ind i det dokument. og forlader jeg computeren for at kigge den anden vej, så bliver windows låst.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 17:56

Michael R. Gertz:
Eller. De ligger faktisk i et excel på skrivebordet(windows) og navngivet dokumentet koder.xlsx. men computeren er krysteret med PGP og windows koden er på 10 tegn bestående af store, små og tal. så der er ikke nogle som kommer ind i det dokument.

Ahh... det er vist en tilsnigelse.... men bevares... det er gjort temmelig besværeligt. :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:19

Jeg bruger 1Password - findes både til Mac, Windows, og iOS devices - du har en master kode, som er den du kommer ind i programmet med, så har du alle dine koder (inkl. en kode generator) - Du kan installere plugins i de forskellige browsers, der kan tilgå dine koder (ved brug af master koden) - Så den kan endda lave en automatisk form post til hjemmesider hvor du har registreret din kode.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 19:36

En mulighedhed er at lave en kode med f.eks. 4 tal + de 2 første bogstaver af hjemmesidenavn(eller hvad du skal lave en kode til) og så en fast bogstavkombination med store og små bogstaver.

det ville give et kode til aminio som f.eks. kunne være 1234amAbcD

Dog vil jeg stadig anbefale at man stadig har unikke koder til særlig følsomme sider hvis ens kode opbygning skulle lures

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:38

Altså man kan jo sætte password på excel ark? Alt i verden kan hackes :D

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kald mig bare gammeldags! Stick out tongue

Det mest sikre er vel at skrive password med hånden ned på et stykke papir og smide det i en mappe. Det har jeg hvert fald gjort!

Jeg har ikke password liggende på PC eller online.

Når jeg så efterhånden ændre dem, finder jeg blot mappen frem og sætter streg over det gamle og skriver det nye.
Noget på den "gamle" måde er stadig effektivtWink

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:58

Hmm.. man kan virkelig kun undres?!

Nu skal man i alle andre forbindelser sikre sig i hoved og r.. med antivirusprogrammer og cloudløsninger og alle mulige andre tiltag.

Når det så kommer til passwords, så er det lige pludselig helt fint med excel-ark eller lignende...

Jeg fatter det simpelthen ikke, men selvfølgelig hver sin sikkerhedsstatus og fornemmelse, dog når det gælder passwords er det sikreste vel at undlade enhver form for nedskrivning af password.

Tonny

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 20:42

Jeg er nok lidt gammeldags, men et stykke papir, en kuglepen, og en safebox?

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 21:04

@Tonny Ja, det er lidt rystende at folk tager så let på det at de mener at de bare kan have deres passwords i en ukrypteret excel fil. Det kommer dog ikke helt bag på mig. 

Dog er jeg ikke enig i at det sikreste er ikke at skrive noget ned - medmindre du har super hukommelse. Hvis man har brugerkonti på +50 sites inkl. netbank osv. så er det essentielt at bruge forskellige passwords til alle siderne for at opnå høj sikkerhed. Og det er de færreste der kan huske +50 koder af høj kvalitet(+12 tegn, blanding af bogstaver, tal og specialtegn) i hovedet... Så er det stadig sikrere at kryptere sine passwords godt og grundigt og have dem beskyttet med et supergodt masterpassword som man husker(og eventuelt skriver ned og gemmer i pengeskabet, men IKKE på computeren) og evt. med ekstra sikkerhedsmekanismer som Yubikey. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)