Iøvrigt er keepass ikke en online løsning - men derimod et stykke software der gemmer dine passwords krypteret på din harddisk. Det er klart at hvis du vælger den online løsning i form af lastpass.com - så er du afhængig af at deres sikkerhed er iorden. Og det er så spørgsmålet om man vil stole på det - men vil stadig mene at det er langt sikrere end et ukrypteret excel ark...
Personligt bruger jeg lastpass til diversehjemmeside, fora osv... Og så bruger jeg keepass lokalt til de mere kritiske passwords. Det betyder at jeg selv kun skal huske på to(gode og lange) passwords - resten klarer keepass og lastpass.
Tak for dine svar, Mikkel. Jeg er enig, et Excel ark er da ikke sikkert? Så skal folk jo bare have adgang til din computer og så har de adgang til alt?
Disse to programmer du nævner lyder bestemt smarte. Spørgsmålet er så bare lige, hvilket program man skal vælge? ;-)
Ulempen ved Lastpass (at det er online) er vel også fordelen? Med Keepass mister man jo alt, hvis din computer crasher/bliver stjålet eller lign.?
E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.
Dog har jeg taget skridtet videre og tilføjet en Yubikey til kontoen. Havde jeg ikke min yubikey havde jeg brugt google authenticator som jeg i dag bruger til min google apps konto.... og min Amazon Webservices konto. Det fungere godt for mig.
Helt enig - jeg ser det at lastpass er en online løsning som en stor fordel. Om man så vil betro det de vigtigste koder ved jeg ikke. Men de har et rigtig godt ry for deres sikkerhed.
Hvis man vælger keepass, så skal man selvfølgelig sørge for at have god backup af sin password fil...men man har vel atlid en god backupløsning............