Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselspenge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg beskæftiger mig med salg til detailhandelen. Jeg har i årets løb kørt omkring 16500 km i min private bil til kunder. Jeg har alt i alt her de første 7 måneder et underskud på omkring 18.000 men det er incl alle etableringsudgifter, varekøb og alt hvad der har med firmaet at gøre. Da jeg jo har underskud kan jeg ikke udbetale kørselspenge til mig selv, og 16500 km giver jo alligevel en god slat. Jeg har et lønnet job ved siden af, hvor jeg betaler meget skat. Mit spørgsmål er så: Kan jeg udbetale/fratrække et eller andet fra mit lønnede job? 

Jeg ved at jeg kan trække mange andre udgifter fra i min personlige indkomst da det er en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har en god omsætning, men i starten er der mange udgifter til at skaffe kunder, finde leverandører osv (man skal jo have et køkken for at lave mad :-) Så den del har jeg styr på, men jeg kan simpelthen ikke lige lure det med kørslen og underskud i enkeltmandsvirksomheden.

Håber der er nogler søde mennesker der vil hjælpe

MVH

Aske

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må lige nogle kyndige mennesker på banen omkring hvad kørselsfradraget er i kroner og øre.

Men selvfølgelig kan du trække dine udgifter fra din personlige indkomst. Problemer for mange er, at de ikke har nogen indkomst at trække fra i, men når du har det, skal du da også gøre det.

Hvis dit firma giver underskud i flere år i træk, vil SKAT sikkert kigge forbi for at finde ud af, om din virksomhed er en reel virksomhed, der kan ventes at tjene penge eller om de vil afvise den som en såkaldt hobbyvirksomhed, men er vist underskud i etableringsfasen er helt normalt.

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for hjælpen. Har da også en klar forventning om at forretningen skal give overskud allerede næste år. 

Tak endnu en gang

MVH

Aske

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)